20 nye statslige arbejdspladser til Augustenborg

17. januar 2018 Augustenborg

Der flyttes 20 nye statslige arbejdspladser til Augustenborg, hvor dele af Statens It skal bo.

Det sagde innovationsminister Sophie Løhde på et pressemøde onsdag middag.

“Det er en god nyhed og det viser, at man samler stærke enheder”, siger viceborgmester Stephan Kleinschmidt til SønderborgNYT.

Han er sikker på, at det kan lade sig gøre at rekruttere den fornødne arbejdskraft til Statens It, hvis ikke medarbejderne vælger at flytte med.

Borgmester Erik Lauritzen er også tilfreds: “Vi er rigtigt godt tilfredse. Vi får yderligere 20 højt specialiserede arbejdspladser til at supplere de 376 stillinger, der kom til med Landbrugsstyrelsen. Dermed bygger regeringen videre på de gode erfaringer, vi har med at skabe optimale rammer for offentlige arbejdspladser. Samtidig giver det rigtigt god mening at udnytte de mange ledige kvadratmeter i Augustenborg”, siger borgmester Erik Lauritzen og tilføjer:

Artiklen fortsætter under annoncen

“Vi har vist, at vi kan rekruttere og tiltrække de højt specialiserede medarbejdere, der er brug for. Med erfaringerne fra Landsbrugsstyrelsen er vi klar til at tage imod de nye medarbejdere og sikre dem en god modtagelse i Sønderborg-området”.

Sønderborg Kommune vil nu gå i dialog med Statens IT for at informere medarbejderne om mulighederne i kommunen og for at støtte med flytningen. Der flyttes i alt 1.015 statslige arbejdspladser til Region Syddanmark.

(opdateret 17/1-18 – 14:11 med kommentar fra Erik Lauritzen)

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
25. september 2021 Kultur, Gråsten

Fint med besøgende til Høstmarkedet i Den Kongelige Køkkenhave

25. september 2021 Kultur

Både fredag og lørdag var der Høstmarked i Den Kongelige Køkkenhave i Gråsten – og lørdag gik der en del gæster rundt og nød både haven og solen. “Der har været pænt med gæster i dag, lørdag, mens det var mere sløjt fredag”, siger Kaj Nielsen fra Gråsten Æblefestivals styregruppe. Æblefestivallen har aflyst årets festival […]

Læs mere...