Pressemeddelelse: I Sønderborg står vi sammen

3. april 2014 Uncategorized Skrevet af: Ole Kæhler

Sønderborgs borgmester Erik Lauritzen har haft tid til at bundfælle nyheden om at Sygeplejeskolen bliver flyttet fra Sønderborg – og han opfordrer til, at vi alle står sammen.by6

– Her i dagene efter, at den fuldstændig absurde proces om sygeplejeskolen mundede ud i en lige så absurd beslutning, vil jeg gerne opfordre til, at vi i Sønderborg sammen bygger videre på det eneste positive element, der har vist sig i processen: vores sammenhold, skriver Erik Lauritzen i en pressemeddelelse.

– For der har været en helt fantastisk opbakning til kampen for at bevare den sygeplejeskole, som – også ifølge regionsrådsformanden – har ligget rigtig godt i Sønderborg og været til glæde for både de studerende og for byen.

– I byrådet har alle – og jeg understreger alle – partier og enkeltpersoner stået sammen og

Erik Lauritzen så sammenholdet blandt sønderborgenserne, mens sygeplejeskolen arbejdede på sin exit.

bidraget. Tak for det.

– Virksomheder, alle de lokalvalgte regionsrådsmedlemmer og folketingsmedlemmer, organisationer og enkeltpersoner fra hele kommunen har bidraget med indlæg og forslag til vores høringssvar. Tak for det.

– Det er dét sammenhold, vi skal bygge videre på. Sønderborg er og bliver Sønderjyllands mest attraktive studieby, og den nordborgposition vil vi styrke yderligere i tiden, der kommer. Samtidig er Sønderborg-området begavet med utallige små og store virksomheder, der både i Danmark og ude i den store verden markerer sig stærkt inden for energieffektivisering og den grønne omstilling. Sammen skal vi cementere og udbygge det forspring, ProjectZero har givet os på et område, som optager folk i hele verden.

– Vores varierede og stærke kulturliv skal sammen med den dejlige natur og alle de gode handelsbyer sælge kommunen og tiltrække endnu flere turister og mange nye tilflyttere.gråsten 1

– Vi har i Sønderborg en lang række styrkepositioner at bygge en lys fremtid på. Jeg ved, det vil lykkes, fordi vi står sammen, når det gælder, skriver borgmesteren.

29. marts 2024 Erhverv, Sønderborg

1019 husstande er uden strøm

29. marts 2024 Erhverv

Ifølge Elnetselskabet N1 mistede 1019 husstande i Sønderborg – blandt andet i Jørgensgaard – strømmen ved midnat. N1 arbejder på at lokalisere fejlen og venter at der er strøm igen natten til fredag omkring klokken 02.