Arbejdsmarkedsudvalget har fokus på god service og kommunikation med brugerne af Jobcentret, Kompetencecentret og Integrationscentret og på onsdag vil Jobcenter fortælle politikerne i udvalget, at selvom tilfredsheden tidligere var stor, så er den blevet endnu større.
I april 2016 besluttede arbejdsmarkedsudvalget at gentage brugertilfredshedsundersøgelse fra 2014 i Jobcentret, Kompetencecentret og Integrationscentret.
Undersøgelsen blev foretaget fra august til oktober 2016.
2.989 brugere deltog.
Den samlede bedømmelse af brugertilfredshedsundersøgelsen viser, at 90 procent er tilfredse. Det er en stigning på to procent siden 2014, hvor 88 procent af brugerne var tilfredse.
Brugerne er i begge undersøgelser blevet bedt om at vurdere deres tilfredshed ud fra fem spørgsmål:
- Samlet set, hvordan bedømmer du kontakten med os i dag?
- Følte du dig velkommen?
- Behandlede vi dig med respekt?
- Lyttede vi til dig?
- Ved du, hvad du skal fremover?
Brugere, der ikke er tilfredse, er blevet ringet op af en teamleder såfremt den enkelte har ønsket en dialog. Teamlederen har på baggrund af dialogen sat gang i forbedrende tiltag.