Jobcenter lytter til Borgerrådgiveren – det giver bedre kommunikation

14. september 2017 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

På beskæftigelsesområdet er der et systematisk og tæt samarbejde med borgerrådgiveren. Det har ført til flere gode udviklingsinitiativer til gavn for borgerne. På Jobcentret er medarbejderne blevet opkvalificeret med kurserne “Kommunikation i praksis” og “God forvaltningsskik”. Kompetencecentret har udviklet indsatsen og kommunikationen med borgere på ressourceforløb. Det er sket i et tæt samarbejde med borgere, der er taget med på råd.

På beskæftigelsesområdet er der i 2014 og 2016 gennemført brugertilfredshedsundersøgelser. Det har givet Jobcentret og Kompetence- og Integrationscentret god og konstruktiv viden om borgernes ønsker og behov i forhold til god service og kommunikation.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Den viden har vi brugt til at forbedre sagsgangen, og medarbejderne har via kommunikationskurset fået en meget bedre fornemmelse for, hvor vigtigt det er at kommunikere åbent og ligeværdigt med borgerne. Det har helt sikkert bidraget til, at brugertilfredshedsmålingen fra 2016 viser, at 90 procent af brugerne er tilfredse”, siger arbejdsmarkedsudvalgsformand Jan Prokopek Jensen i en pressemeddelelse.

29. april 2024 Erhverv, Nordborg

Sponsoraftale sendte godt 23.000 kroner i kassen hos Nord-Als Boldklub

29. april 2024 Erhverv

Gennem sin sponsoraftale med OK og Kvickly Nordborg får Nord-Als Boldklub et stort beløb til foreningens kasse. Sponsorchecken lyder på hele 23.324,04 kroner. Man kan støtte Nord-Als Boldklub ved at tanke hos Kvickly Nordborg. Det er nemlig OK og forhandleren, der udbetaler pengene til foreningen. ”Sponsoraftalen  har stor betydning for Nord-Als Boldklub. Pengene går altid […]

Læs mere...