Ledelsen fra Alsie Express tager nu til møde i Københavns Lufthavn for at tale om terminalskiftet, der fandt sted i slutningen af marts måned.. Med i bagagen er en dugfrisk undersøgelse af passagernes oplevelser af ændringerne.
Af undersøgelsen fremgår det, at mange passagerer oplever ændringerne som positive, bl.a. fordi de nu ankommer tættere på de gates, hvorfra de skal rejse videre ud i verden. Det er også positivt, at de er kommet tættere på metrostationen, hvorimod udleveringen af bagage tager længere tid.
Undersøgelsen afslører også, at udfordringerne er størst, når passagererne skal fra København til Sønderborg. Her kan der være vanskeligheder ved check-in, bagageindlevering og ved sikkerhedskontrollen.
“Vi har en forventning om, at Københavns Lufthavn tager positivt mod undersøgelsen, og gør en indsats for at forbedre de problemer passagererne påpeger. Det er ikke blot vigtigt for Alsie Express’ kunder, men for al indenrigsflyvning. Det skal være let og ubesværet at flyve mellem landsdelene”, siger adm. direktør Henrik Therkelsen.
Undersøgelsen er gennemført ved at Alsie Express sendte en mail til godt 400 passagerer og bad skriove deres kommentater til terminalskiftet i Københavns Lufthavn”. Over 100 passagerer skrev tilbage og kom med både korte og lange besvarelser.
“Vi er naturligvis også glade for de positive kommentarer vi får i undersøgelsen. Nu går vi alle besvarelserne igennem med en tættekam, for at se om vi har mulighed for at gøre tingene lettere og mere hensigtsmæssige for vores passagerer. Er der behov for justeringer, vil vi reagere hurtigt”, siger Henrik Therkelsen.