Når Økonomiudvalget på onsdag kommer til punktet, der handler om vedtagede besparelser, så kan de se, at der ikke er solgt det antal bygninger, som tidligere blev besluttet.
“Og så konstaterer vi, at vi ikke nåede i mål og dermed bliver sagen lukket”, siger borgmester Erik Lauritzen til SønderborgNYT og forklarer, hvorfor sagen alligevel er på bordet i udvalget.
“Når vi starter en sag, så skal vi også afslutte den og det gør vi onsdag”
Sønderborg Kommune har de seneste år arbejdet målrettet på at nedbringe de administrative udgifter og Byrådet har besluttet, hvor meget der hvert år skal skæres ned.
En måde, som kommunen kunne skære ned i udgifterne på, det var ved at sælge bygninger, som ikke længere bruges og slippe fri af ‘tomgangsudgifterne’. En del er solgt, men der er også bygninger, som kommunen har bestemt sig for at beholde.
Det betyder, at der alene på det område mangler en besparelse på 173.000 kroner og den bliver håndteret af direktionen.