Da TDC i det tidlige forår besluttede at etablere en afdeling af callcenteret CCE i Flensborg, var målet at skaffe godt et par hundrede dansktalende medarbejdere til at tage telefonerne.
Med mange tusinde ledige i fjordbyen kunne det blive en nem sag at skaffe tilstrækkeligt med personale, men helt så nemt gik det ikke, og nu har
selskabet justeret tallet. Målet er, at der til foråret sidder 150 medarbejdere, der kan hjælpe danske TDC-kunder med at løse deres problemer, fortæller teamchef Jimmi Niebuhr Eriksen fra TDCs datterselskab CCE i Flensborg.
“Vi var måske en smule for optimistiske. Det har i hvert fald taget noget længere tid at få så mange dansktalende medarbejdere som vi troede i starten, og vi har været nødt til at gå nye veje”, siger han til Flensborg Avis.
Der blev åbnet for deltidsjob, lagt en euro mere på timelønnen, og de nye medarbejdere fik en rigtig ansættelseskontrakt med TDC frem for med et vikarfirma. I dag er der 80 fuldtidsansatte i huset, mens antallet af medarbejdere er en del større.
En euro mere i timen har også fået danskere nord for grænsen til at tage callcenterjob i Flensborg, og de kommer så langt væk fra som Gråsten for at arbejde hos danske CC, skriver Flensborg Avis.