Politikerne i Erhvervsudvalget skal på det næste udvalgsmøde se et udkast til resultaterne af en såkaldt omdømmeanalyse.
For at sikre de bedst mulige betingelser for at få gang i udviklingen af Sønderborg er det vigtigt, at der foreligger en relevant belysning af de indstillinger og ønsker, som borgerne har til en kommune.
Der er derfor blevet lavet en omdømme-analyse af Sønderborg Kommune.
Analysen er foretaget ved hjælp af 2.225 repræsentativt udvalgte borgere i Danmark og 515 i Slesvig/Holsten – alle mellem 18 og 65 år. Analysen beskæftiger sig bl.a. med de adspurgtes kendskab til Sønderborgs job og bomuligheder, kommunens attraktioner og generelle karakteristika.
Herudover er der mere specifikt foretaget en handels- og turismeundersøgelse hos de 515 borgere i Slesvig/Holsten. Denne del af undersøgelsen har primært haft til formål at få nordtyskernes vurdering af Sønderborg by som handelsdestination samt kommunen som turistdestination.
Et udkast til resultaterne af omdømmeanalysen og den mere specifikke handels- og turismeundersøgelse præsenteres på mødet.