Erhvervsudvalget skal se positiv shopping-rapport

8. februar 2015 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Når Erhvervsudvalget  samles omkring mødebordet midt i februar, så får de indblik i en rapport, der kan få dem til at sidde og klappe hinanden på skuldrene.

Butikkerne skal ikke blot udstille varer - men sælge dem.

Butikkerne skal ikke blot udstille varer – men sælge dem.

Artiklen fortsætter under annoncen

Udvalget får chancen for at kigge i Center for Kystturismes ny rapport, hvor der står noget om servicen i 25 kystdestinationer i Danmark. Undersøgelsen er lavet som en mystery shopping undersøgelse, hvor konsulenter har besøgt butikker, restauranter og turistkontorer i hver destination, og givet dem karakter efter den service, der er blevet givet.

I undersøgelsen har Sønderborg fået en førsteplads blandt de 25 kystdestinationer. Sidste år blev Sønderborg nummer tre.

Selvom Sønderborg nu har indtaget førstepladsen, er der stadig plads til forbedringer. Her peger konsulenterne på, at Sønderborg kan blive bedre til aktivt at sælge noget mere til kunden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det vil både være til glæde for kunden og butikkernes omsætning.