Over 100 høringssvar til udspil om byliv og infrastruktur

4. december 2014 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Pressemeddelelse:

Tre borgermøder, mange debatindlæg, underskriftindsamling, snak på gaden – og mere end 100 officielle høringssvar. Borgerne har deltaget livligt i debatten om forslaget til byliv og infrastruktur, som Teknik- og Miljøudvalget har lagt ud.

Her har Venstre samlet borgere til møde om Byliv og trafik.

Nu venter et stort arbejde med at kigge på de mere end 100 høringssvar. Nogle af de ti punkter i strategiforslaget har ikke fået mange kommentarer. Til gengæld er der kommet rigtig mange kommentarer til de forslag, der ændrer antallet af p-pladser på Rønhaveplads og Vingården, og de forslag som handler om ensretning af veje, bl.a. Sdr. Havnegade, Rosengade og Løngang.

“Vi får et spændende møde i Teknik- og Miljøudvalget på tirsdag, når vi skal gennemgå de mange høringssvar. Vi er spændte på at se borgernes kommentarer og de alternative forslag, der er til, hvordan byliv og infrastruktur kan forbedres”, siger Frode Sørensen, formand for teknik- og miljøudvalget.

“Selvom vi endnu ikke har kigget på alle høringssvarene, vil jeg lægge op til, at vi gerne vil mødes med dem, der ønsker at uddybe de indsendte høringssvar, så vi kan være sikre på, at vi har forstået dem rigtigt. Det er vigtigt for os alle, at vi finder de løsninger, som samlet sikrer det bedste resultat”, siger Frode Sørensen.

Her skaber et juletræ byliv.

Formanden for Teknik- og Miljøudvalget siger til SønderborgNyt, at der selvfølgelig vil blive taget højde for borgernes høringssvar, når planen skal endeligt udformes.

“Det handler jo også om politikernes troværdighed. Når vi sender ting i høring, skal vi tage svarene alvorlig”, siger Frode Sørensen. Han er glad for de mange høringssvar og borgernes debatindlæg, fordi det er et tegn på, at demokratiet fungerer.

I resten af december og januar indtil Teknik- og Miljøudvalgets møde den 13. januar vil der ud over møder med dem, som ønsker at uddybe deres høringssvar, også blive møder med byrådets partier for at finde et resultat med bred politisk opbakning.