Passagererne er glade for Sydtrafik

18. november 2014 Erhverv

Pressemeddelelse:

Sydtrafik har fået den bedst tænkelige julegave. Deres kunder er blevet spurgt, hvad de mener om Sydtrafik, og de allerfleste er tilfredse eller endda meget tilfredse med den buskørsel og service, de får af busselskabet.bus-sydtrafik

Analysebureauet Wilke har spurgt et repræsentativt udsnit på 1116 passagerer om deres tilfredshed på en lang række punkter. På samtlige områder er tilfredsheden steget, siden den foregående undersøgelse i 2013.

Den overordnede tilfredshed er steget med fire point på en indeksskala, der går fra fra 0-100. I 2013 nåede tilfredsheden op på 75 point, hvilket svarer til ’god’. I år er søjlen steget til 79 point og ender dermed i den højeste kategori ’meget god’. Andelen af passagerer, der svarer i højeste felt er steget fra 37 pct. til 50 pct.

Især glæder det Sydtrafik, at et markant stigende flertal vil anbefale Sydtrafik til andre. Det hænger godt sammen med, at også Sydtrafiks omdømme er steget meget.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk