Pressemeddelelse: Alsie Express mener ingenting om Ryan Air

17. juni 2015 Erhverv

Alsie Express kan ikke kende sig selv i den rolle, som selskabet har fået i en artikel i Dagbladet Børsen forleden.

I Dagbladet Børsen bliver Alsie Express uretmæssigt taget til indtægt for at støtte Ryanair i den fagretslige konflikt. Det er bestemt ikke korrekt, og det ønsker vi på det kraftigste at dementere, skriver Alsie Express i en pressemeddelelse.alsie 3

“Vi støtter ikke Ryanair. Alsie Express anerkender fuldt ud det danske arbejdsmarkedssystem, og har intet ønske om at blande sig i den aktuelle konflikt, som Arbejdsretten i øjeblikket behandler”, skriver administrerende direktør Henrik Therkelsen

Alsie Express har indgået aftaler med alle deres medarbejdere. Både ledelse og medarbejdere er enige om, at det er fornuftige aftaler om løn- og arbejdsvilkår i et flyselskab af Alsie Express’ størrelse.

“Vi er bevidste om, at aftalerne er på højde med eller bedre end andre overenskomster, vi har kendskab til”, skriver alsie5selskabet.

“Skulle medarbejderne ønske, at vi skal indgå andre aftaler/overenskomster, er vi naturligvis åbne for det. I en virksomhed af vores størrelse er det naturligt at hylde et nærhedsprincip. Vi er daglig i kontakt med alle vores medarbejdere, og ingen har endnu ønsket at ændre de eksisterende aftaler”.