Projektleder skal samle trådene til Spejderlejren 2017

23. maj 2014 Uncategorized

På onsdag skal Økonomiudvalget behandle et punkt om Spejderlejren 2017 – og i første omgang gælder det om at give grønt lys for, at der ansættes en projektleder, der sammen med spejderne kan sikre det bedst mulige tilløb til den store begivenhed, hvor 40.000 spejdere slår sig ned på Kær.

Når Sønderborg skal være vært for spejderlejren betyder det blandt andet at kommunen skal stille følgende til rådighed: Areal til lejren med den nødvendige infrastruktur, shuttlebusser, beredskab og nødhospital, involvere borgere og virksomheder i frivillighedsarbejde samt deltage i planlægningen af spejderlejren sammen med spejderne.

Artiklen fortsætter under annoncen

rådhus

Samlet skønnes disse udgifter at udgøre ca. 34,5 mio. kr. Dette er et brutto udgiftsbudget. Der vil dog også være indtægter i form af partnerskaber og sponsorater fra virksomheder, der kan se et potentiale i at være med til at gøre spejderlejren til en succes sammen med spejderne.

Det er på nuværende tidspunkt for tidligt at skønne hvor stort dette potentiale er.

Når disse indtægter modregnes fremkommer et netto udgiftsbudget som er det beløb som kommunen skal finansiere fra kommunekassen.

Der er gang i en proces sammen med spejderne, hvor der skrives en kontrakt med uddybende bilag, der indeholder de leverancer som kommunen skal levere til spejderlejren.

Når kontrakten er forhandlet færdig vil budgettet for udgifterne til spejderlejren kunne kvalificeres, ligesom arbejdet med indgåelse af partnerskaber og sponsorater kan igangsættes.

For at sikre at arbejdet kommer hurtigt i gang, foreslås det, at der ansættes en projektleder, som skal varetage koordineringen af processen og det arbejde, der skal gennemføres inden lejren kan afholdes i 2017, herunder aktivt arbejde med interessenter om partnerskabsaftaler og sponsorater.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk