Sønderborg Guld & Sølv står med utilfreds kunde i kulissen

4. februar 2015 Erhverv

Det er ikke længe siden, Birgitte Carstensen fik en sølvring med små diamanter. Det var en gave fra hendes mand.

“Ringen passede ikke, så jeg tager ind til Sønderborg Guld og Sølv, hvor den er købt”, siger Birgitte Carstensen til SønderborgNyt. Artiklen fortsætter under annoncen

dk/wp-content/uploads/2015/02/IMG_9358-300×234.jpg” alt=”IMG_9358″ width=”300″ height=”234″ />

“Vi får ordnet ringen, så den passer og kunden får den tilbage”, siger Ejler Skjerning. Og hermed skulle alt så være i den skønneste orden.

Det var det ikke

“Efter at jeg har hentet ringen kommer hjem og sætter den på fingeren. Så opdager jeg, der er faldet en sten ud”, siger Birgitte Carstensen, der igen besøger Sønderborg Guld og Sølv. Der kommer en ny sten i ringen – uden beregning.

Birgitte Carstensen får sin ring tilbage op til en weekend og mandag står hun igen i butikken.

“En anden sten er faldet ud af ringen og jeg vil have den byttet eller have pengene retur”, siger Birgitte Carstensen. Men sådan bliver det ikke.

“Ejler Skjerning vil hverken bytte ringen eller give mig pengene igen. Han siger, der er skader på ringen”, siger Birgitte Carstensen, der efter eget udsagn er meget arrig, da hun iler ud af forretningen.

“Havde det været muligt at smække med døren, så havde jeg gjort det”, siger hun.

Hun fortæller videre, hun fik en anden guldsmed til at se på ringen. Den anden guldsmed skulle have sagt, at skaderne på ringen stammer fra værktøj.

“Og det er jo Ejler Skjernings værksted, der har brugt det”, siger Birgitte Carstensen.

Hun fortæller, at hun bruger Facebook til at advare andre imod at handle i Sønderborg Guld og Sølv.

Vil gerne hjælpe

Guldsmed Ejler Skjerning.

Guldsmed Ejler Skjerning.

Ejler Skjerning siger til SønderborgNyt, han gerne vil finde en løsning sammen med Birgitte Carstensen.

“Sidst hun var her, var hun meget opfarende og lyttede slet ikke”, siger Ejler Skjerning. Han ville have forklaret hende, at den manglende sten sagtens kan være forsvundet, når hun tager en trøje af eller på.

“Jeg har altid gjort, hvad jeg kan for at have tilfredse kunder, men jeg bliver ikke ved med at reparere gratis”, siger Ejler Skjerning. Er der fejl og mangler – eller er der uheldige reparationer, så skal han nok få rettet det uden kunden skal bruge en eneste krone.

“Og i andre tilfælde, så finder vi også en løsning, så Birgitte Carstensen og hendes mand skal bare kigge ind”, siger Ejler Skjerning til SønderborgNyt.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk