Danfoss fortsætter de stærke resultater. I 2015 steg omsætningen med 11 pct, mens nettoresultatet blev forbedret med 13 pct.
Et stigende globalt fokus på energieffektivitet og behovet for klimavenlige løsninger var i 2015 de primære drivkræfter bag en fortsat høj efterspørgsel efter Danfoss’ teknologier og løsninger.
”2015 var et godt år for Danfoss. Vi har styrket vores globale markedsposition, blandt andet gennem opkøb af innovative teknologier og investering i nye test- og demonstrationsfaciliteter. Samtidig resulterede vores høje investeringsniveau i innovation i lanceringen af adskillige nye produkter baseret på digital teknologi, som er blevet positivt modtaget af vores kunder,” siger Niels B. Christiansen, Danfoss’ koncernchef i en pressemeddelelse.
På trods af udfordrende markedsforhold for dele af forretningen leverede Danfoss stærke resultater i 2015. Koncernens omsætning blev DKK 38.031 mio. sammenlignet med DKK 34.375 mio. i 2014. Fremgangen svarer til en vækst på 11 pct.
2015 var kendetegnet ved blandede markedsvilkår for koncernens fire forretningssegmenter. Både Danfoss Cooling og Danfoss Drives leverede solid fremdrift i 2015. Danfoss Heating havde et udfordrende år, primært som følge af den økonomiske afmatning i Rusland, mens omsætningen i Danfoss Power Solutions var påvirket af et lavt aktivitetsniveau på det globale marked for mobilhydraulik.
På Danfoss’ regionale markeder var forretningsbetingelserne som ventet fortsat vanskelige i Rusland, og i Kina var aktivitetsniveauet præget af den økonomiske opbremsning. Omvendt viste markeder i Nordamerika og Europa vækst, og koncernen havde fortsat høj vækst på nye markeder som for eksempel Mexico, Indien og Tyrkiet.