Vi gider ikke de der tilbudsaviser mere. Det er der i hvert fald noget, der tyder på. Tal fra Post Danmark viser, at 4 ud af 10 husstande vælger reklamerne helt fra og siger nej tak til reklamer.
Hos Grafisk Arbejdsgiverforening, som blandt andet organiserer trykkerierne, er man ikke glade for den udvikling, oplyser dr.syd.
Administrerende direktør i Grafisk Arbejdsgiverforening, Thomas Torp, mener, at politikerne bærer en stor del af ansvaret for, at de trykte reklamer snart ikke længere lander i vores postkasser.
“Regeringen og Enhedslisten er på vej med en reklameafgift, som betyder, at omkostningerne ved at sende reklamer ud stiger op til 50 procent”, siger Thomas Torp til dr.
“Og når udgifterne til reklameaviserne stiger, så kommer butikkerne til at vælge den form for reklame fra i fremtiden”, fortæller Thomas Torp.
Det er ikke politikerne, der har fået borgere til at vælge reklamer og for en stor dels vedkommende også gratisaviser fra.