Undersøgelse: Otte ud af ti er tilfredse med Jobcenter

6. oktober 2014 Erhverv

På baggrund af Arbejdsmarkedsudvalgets beslutning har Jobcenter Sønderborg siden den 1.

Artiklen fortsætter under annoncen

juni 2014 spurgt og fået svar fra 4.041 borgere i forbindelse med borgertilfredshedsmålingen. 88 pct. af de spurgte borgere er godt tilfredse med dialogen og samarbejdet med jobcentret. Der følges op på borgere, der ikke udtrykker tilfredshed.jobcenter

I alt er 3.523 borgerne, svarende til 88 % godt tilfredse med dialogen og samarbejdet med jobcentret.

Artiklen fortsætter under annoncen

Kontakten vurderes på en skala fra 0-10, hvor 9-10 kategoriseres som ambassadører, 7-8 som passivt tilfredse og 0-6 som kritiske. 12 % af besvarelserne ligger mellem 0 – 6

Udover muligheden for at skrive en kommentar, får borgere, der ikke er tilfredse, yderligere en mulighed for at tilkendegive at de ønsker en opfølgning.

Artiklen fortsætter under annoncen

Ud af de 4.041 borgere er der 26, der har benyttet sig af denne mulighed, og de er efterfølgende blevet kontaktet telefonisk af den ansvarlige teamleder, som registrerer kontakten og korrigerende handlinger, såfremt det viser sig at være nødvendigt.

Artiklen fortsætter under annoncen

Oftest er det muligt at afklare misforståelser og/eller uoverensstemmelser under opfølgningen med borgeren.

I de tilfælde, hvor noget kunne være gjort mere hensigtsmæssigt i forhold til borgerens møde med jobcentret, bruger jobcentret borgerens input konkret i udviklingen af dialogen og mødet med borgeren.

En række tilbagemeldinger bunder i forskellig tolkning/misforståelse af spørgsmål og karakterskala i undersøgelsen – særligt i forhold til borgere der ikke taler dansk.

Artiklen fortsætter under annoncen

Derudover er der hos nogle borgere utilfredshed med beskæftigelseslovgivningen, hvilket giver anledning til frustration og dermed negativ feedback.

Jobcentret anvender borgernes tilbagemeldinger i en udviklingsproces og derigennem udvikles løbende i forhold til at forbedre mødet og dialogen med borgeren.

 

 

.

Artiklen fortsætter under annoncen

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
18. april 2021 Uddannelse, Sønderborg

Økonomiudvalget skal se på hvordan flere uddannelser trækkes til Sønderborg

18. april 2021 Uddannelse

Der er igennem flere år arbejdet på at få flere uddannelser til kommunen og det er sket igennem forskellige råd og udvalg og i tæt dialog med områdets uddannelsesinstitutioner og virksomheder. I 2021 er der i den politiske debat i Folketinget og regeringen sat fokus på, at der skal være flere uddannelsespladser regionalt og lokalt […]

Læs mere...