120 søgte job i Sønderjysk Forsikrings nye telemarketingafdeling

3. oktober 2018 Erhverv Skrevet af: Michael Kjær

Der gik lidt over en måned fra Sønderjysk Forsikring besluttede at åbne en ny telemarketingafdeling i Sønderborg indtil 25 medarbejdere kunne tage plads bag computerne og telefonerne. Det fortæller telemarktingchef Rikke Mensel, da SønderborgNYT var på besøg i den nye afdeling i lokalerne i Ulkebøl:

”I august besluttede vi at få en telemarketingafdeling i Sønderborg og den 6. september var de første medarbejdere til introduktion, så det gik stærkt”, siger Rikke Mensel der også har åbnet en telemarketingafdeling i Aabenraa og nu pendler mellem Aabenraa og Sønderborg for at være tæt på sine medarbejdere i de to afdelinger.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Vi valgte Sønderborg, fordi vi har et tæt tilhørsforhold til Sønderborg og fordi Sønderborg har uddannelsesstederne i bl.a. Alsion med SDU og EASV og dermed mange unge mennesker, som typisk er dem, vi ansætter i deltidsstillingerne i telemarketingafdelingerne”, fortæller Rikke Mensel, der i alt modtog 120 ansøgninger og holdt omkring 100 jobsamtaler.

Sønderjysk Forsikring har bevist valgt at have egne telemarketingafdelinger, hvor andre virksomheder typisk outsourcer opgaver til store telemarketingvirksomheder, der ringer på vegne af flere virksomheder – og nogle endda fra udlandet.

Artiklen fortsætter under annoncen

”Det er mere bekosteligt for os selv at åbne og drive telemarketingafdelingerne i forhold til at outsource dem til en ekstern virksomhed. Men for os er det vigtigt, at vi er forankret i det sønderjyske og derfor giver vi alle telemarktingmedarbejdere en grundig introduktion til vores kultur og værdigrundlag, hvor særligt det lokale tilhørsforhold er i fokus, fordi vi typisk ringer til potentielle kunder som vores nuværende kunder har anbefalet, at blive kunde hos Sønderjysk Forsikring”, siger Rikke Mensel, der også tror på, at for medarbejderne er det et plus at være en del af et lokalt team:

Artiklen fortsætter under annoncen

”Det vigtigste er, at alle er glade og vi går meget op i, at telemarketingmedarbejderne har det godt, fordi det er et hårdt job med mange opkald og mange ’nej tak’. Vi laver en masse sjove konkurrencer og forkæler med gavekort og pizza. Det gør vi, fordi det højner kvaliteten i dialogen med en potentiel kunde og i den sidste ende skaber tilfredse kunder”, siger telemarktingchefen.

28. april 2024 Frivillige, Sønderborg

Flere end 130 gik for Scleroseforeningen

28. april 2024 Frivillige

Inge Buhl fra Augustenborg var iblandt de flere rnd 130, der søndag gik en tur på enten godt to eller godt fire kilometer for at støtte Scleroseforeningen, som havde arrangeret turen, You Go. “Vi meldte os mest af alt for at støtte. At vejret så var fantastisk og gjorde turen ekstra god, er en sidegevinst”, […]

Læs mere...