Kontor Syd bruger Nærboks til at give bedre kundeservice

2. juli 2019 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

PostNord og SwipBox udvider testen af det nye pakkenetværk, Nærboks, med et nyt tiltag hos Kontor Syd, der nu kan udlevere varer og repareret udstyr til deres kunder døgnet rundt.

Det sker gennem den Nærboks, Kontor Syd i Sønderborg har stående ved butikken, skriver Swipbox.

“Vi har længe oplevet en øget efterspørgsel fra vores kunder om, at kunne afhente uden for åbningstiderne. Med Nærboks har vi nu en løsning, så vi kan give vores kunder en ekstra service. En service, der vil kunne spare kunden tid og unødig stress, fordi de nu kan hente, når det passer dem. Det ser vi meget frem til at teste og få dialog med vores kunder omkring”, siger Kim Kjær Hansen, salgsdirektør hos Kontor Syd.

Artiklen fortsætter under annoncen

PostNord ser også frem til samarbejdet med Kontor Syd og testen af en ny måde at udnytte Nærboksen på.

“Med testen vil vi gerne vise, at Nærboksen ikke bare åbner nye muligheder for netbutikkerne, men også for de fysiske butikker. Nærboksen gør det muligt at tænke i nye koncepter rundt om de fysiske butikker, og hos Kontor Syd kan kunderne nu se frem til markant udvidede åbningstider”, siger Lars Simonsen, udviklingschef i PostNord.

Butikkens medarbejdere er netop blevet trænet i det nye tiltag. Medarbejderne kan nu booke rum i den Nærboks, der står op ad butikkens facade på Elhom i Sønderborg.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Med Nærboks konceptet er mulighederne næsten uendelige. Det er derfor naturligt, at vi nu udvider piloten med dette tiltag – og vi er kun glade for, at Kontor Syd gør det sammen med os. Den tekniske løsning integrerer to systemer, så Kontor Syd har adgang til Nærboksens rum. Derfor kan medarbejderne lægge repareret udstyr og varer i Nærboksen, hvis kunden ønsker at hente uden for åbningstiden”, siger Allan Kaczmarek, direktør i SwipBox.

Det nye koncept er en del af pilotprojektet, som på nuværende tidspunkt består af flere end 200 Nærbokse fordelt i Kolding og Sønderborg. Nærboksen åbnes med en app på kundens mobiltelefon, der kommunikerer med boksen via Bluetooth. Det er SwipBox, der har udviklet pakkeboksene, som er batteridrevne, og let kan placeres, uden at der fx skal tænkes på strøm eller internetforbindelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det nye netværk drives af selskabet Nordic Infrastructure, som SwipBox og PostNord ejer i fællesskab.

Piloten i Kolding og Sønderborg skal bl.a. afprøve og forbedre Nærboksens funktionalitet og brugervenlighed.

Samtidig skal en evaluering af Nærboksens modtagelse hos pakkedistributører, afsenderkunder og modtagere med flere klarlægge planen for den videre udrulning af projektet.

Netværket er åbent, hvilket betyder, at alle pakkedistributører har mulighed for at levere pakker i en Nærboks.

28. april 2024 Frivillige, Sønderborg

Flere end 130 gik for Scleroseforeningen

28. april 2024 Frivillige

Inge Buhl fra Augustenborg var iblandt de flere rnd 130, der søndag gik en tur på enten godt to eller godt fire kilometer for at støtte Scleroseforeningen, som havde arrangeret turen, You Go. “Vi meldte os mest af alt for at støtte. At vejret så var fantastisk og gjorde turen ekstra god, er en sidegevinst”, […]

Læs mere...