Børn og Uddannelse: Politikere er borgernes ombudsmand

19. august 2015 Samfund Skrevet af: Ole Kæhler

Børne- og Uddannelsesforvaltningen arbejder for at sikre et godt arbejdsklima og man kan sagtens gå med en bekymring for, om ens barn nu får den hjælp, der er brug for.

Nu er det heldigvis sådan, at hvis ikke man er tilfreds med den ydelse, som kommunen tilbyder ens barn, så er man i sin gode ret til at klage.

Sven Jensen anbefaler, at de, der vil klage, gør det skriftligt til forvaltningen. Hjælper det ikke, så hjælper han gerne.

Sven Jensen anbefaler, at de, der vil klage, gør det skriftligt til forvaltningen. Hjælper det ikke, så hjælper han gerne.

Artiklen fortsætter under annoncen

SønderborgNYT har spurgt to politikere, hvor man kan klage, hvis man ikke føler sig helt tryg ved at klage til de mennesker, der sidder i den forvaltning, der skal have justeret arbejdsmiljøet.

“Jeg mener, man skal sende en skriftlig klage til kommunen. Hjælper det ikke, så er man velkommen til at kontakte mig”, siger medlem af Børne- og Uddannelsesudvalget Sven Jensen til SønderborgNYT. Han fortæller, han har spurgt en af lederne i forvaltningen, om der ikke ligger klager på deres bord.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Men hun siger, at det gør der ikke”, siger Sven Jensen fra Venstre.

Venstrepolitiker Tage Petersen sidder også i Børne- og Uddannelsesudvalget. I sidste byrådsperiode havde han formandsstolen, som nu er overtaget af Erik Lorenzen fra Fælleslisten.

“Nu er en af politikernes rolle jo også at være en slags ombudsmand for borgerne – uden at vi dog skal være sagsbehandlere”, siger Tage Petersen, som gerne tager imod eventuelle henvendelser.

Mailadresser og telefonnumre til de to politikere finder man på kommunens hjemmeside, hvor de forskellige politiske udvalg er beskrevet. Klik HER

4. maj 2024 Samfund, Sønderborg

Kontrakten er skrevet under – nu kan der rives bygninger ned i Nørager

4. maj 2024 Samfund

Fredag blev kontrakten om nedrivning af Nørager skrevet under og det var et øjeblik præget af refleksion over en lang proces, glæde over lokale kræfter og en forventning om at få det bedste ud af situationen, man er blevet sat i, skriver Salus på deres hjemmeside. Teknisk chef for SALUS Boligadministration, Brian Skou Juhler Larsen, […]

Læs mere...