AGRAMKOWs nye vækststrategi virker – en ordre på 30 millioner kroner er landet

29. januar 2018 Erhverv

AGRAMKOW Fluid Systems A/S har igennem en årrække været kendt for sit brand indenfor Automotive og Appliance.

Men i oktober 2017 meddelte virksomheden, at man havde et ønske om at konsolidere Automotive forretningen i et søsterselskab i Tyskland, mens man i Danmark ville fokusere på kerneforretningen indenfor udvikling og produktion af procesudstyr til hårde hvidevarer producenter.

Dette nye fokus indebærer bl.

Artiklen fortsætter under annoncen

a. at man afsøger nye forretningsområder indenfor denne branche. Vækststrategien viser sig nu at have båret frugt, og man har allerede nu landet en stor ordre på 30 millioner kroner fra én af de tre største producenter indenfor hårde hvidevarer.

”Her er bare tale om én succes indenfor vores eksisterende forretningsområde, hvor vi er verdens største spiller og dermed et anerkendt brand blandt  vore kunder”, siger direktør Bjarne Ravn Sørensen til SønderborgNYT i en pressemeddelelse.

”Derudover har vi lige nu en rigtig god dialog med vore kunder om at levere udstyr til et af vores nye forretningsområder, hvor vi er i fuld gang med udvikling og forventer større ordrer allerede i løbet af 1. kvartal 2018”, siger han.

Størst i hele verden

AGRAMKOW er verdens største producent indenfor sit nuværende forretningsområde, når det gælder automatiserede anlæg til påfyldning af kølemiddel på køleskabe, frysere og aircondtions.

I den sammenhæng har virksomheden også udviklet avancerede test- og it-løsninger, som er med til at optimere kundernes produktionsprocesser og dermed generelt sikre en højere produktivitet og kvalitet hos virksomhedens kunder.

”Det er klart, at når vi lander så store ordrer, så lægger det et stort pres på organisationen i forhold til udvikle, producere og levere en god løsning til kunden”, siger Bjarne Ravn Sørensen.

”Vi indgår strategiske partnerskaber med underleverandører, for at kunne trække på de dygtigste specialister på centrale områder. På den måde sikrer vi også at vi fortsat har en fleksibel organisation, som hurtigt kan tilpasse sig markedsefterspørgslen”.

Bjarne Ravn Sørensen understreger, at fleksibilitet har været ét af nøgleordene igennem de seneste år, hvilket også har betydet at en stor del af de medarbejdere, der var en del af Autoforretningen, har kunnet absorberes i Appliance netop på grund af denne fleksibilitet.

”Det er helt grundlæggende for os, at vores medarbejdere har nogle særlige kompetencer, de er opdateret med hensyn til træning og uddannelse og personligt er indstillet på at dygtiggøre sig og prøve nyt. Det er dét, der gør os konkurrencedygtige og kan være med til at fastholde en rentabel produktion i Danmark på trods af, at vore kunder befinder sig i hele verden”, siger Bjarne Ravn Sørensen.

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk