Byrådsmedlemmer: Hvordan sikres anonymitet i kommunens trivselsundersøgelser?

16. februar 2018 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

I Sønderborg Kommune blev der gennemført en trivselsmåling i foråret 2017 omfattede alle medarbejderne.

Der var en samlet svarprocent på 90 pct. hvilket må anses som en positiv høj svarprocent.

To byrådsmedlemmer har på baggrund af henvendelser fra medarbejdere i Sønderborg Kommune sat spørgsmålstegn ved, hvorvidt trivselsmålingen har sikret deltagernes anonymitet.

Forvaltningen svarer:

For at beskytte medarbejdernes anonymitet overfor deres leder, så er der anvendt en funktionalitet, der låser medarbejderens besvarelse efter endt udfyldelse, således at det ikke var muligt at få adgang til medarbejderens udfyldte besvarelse, selvom man var i besiddelse af medarbejderens personlige loginoplysninger.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er forvaltningens vurdering, at der anonymiteten er sikret både ved den seneste gennemførte trivselsmåling og ved de tidligere trivselsmålinger, som har været gennemført efter tilsvarende principper som ovenstående.

 

19. april 2024 Erhverv, Sundeved

Danish Crown i Blans skal bruge 100 nye medarbejdere

19. april 2024 Erhverv

Danish Crowns slagteri i Blans opretter 100 nye stillinger, der i første omgang tilbydes til nogle af de 1200 medarbejdere, der på grund af lukningen af slagteriet i Ringsted nu desværre står uden job. Sønderborg Kommune og Aabenraa Kommune er klar over, at det for nogen dog kan være en udfordring at tage springet, så […]

Læs mere...