I Kvickly i Nordborg har Kasper Unger for alvor travlt med at pakke varer til alle de kunder, som benytter sig af muligheden for handle dagligvarer online.
“Corona-krisen har omtrent tyve-doblet antallet af online-bestillinger og på et par uger har vi solgt for lige så meget online, som vi har gjort online det seneste år”, siger Kasper Unger til SønderborgNYT.
Han fortæller, at de varer, der hitter, er dåsemad, mælk, smør og økologiske grøntsager.
“I krisen første dage var det store ordrer, som jeg pakkede. Men nu handler online-kunderne ansvarligt, altså uden at hamstre”, siger han og tilføjer, at online-kunder kan shoppe mellem de 5000 varer, der er i basissortimentet.
Kan være udsolgt
“Ind imellem kan en vare være udsolgt, men så er der altid en lignende vare, man kan få i stedet. Eksempelvis kan der findes en anden slags mel”, siger Karsten Hansen, salgschef i Brugsforeningen for Als og Sundeved.
Håndsprit og engangshandsker er også udsolgt.
“Vi er tilbudt håndsprit, men det er af en kvalitet, som vi ikke vil byde vores kunder”, siger Karsten Hansen.
Han fortæller, der er kommet mange nye online-kunder.
“Og de er glade for ordningen og vi gør rigtigt meget ud af at give dem en god service”, siger Karsten Hansen.
Varerne pakkes af blandt andre Kasper Unger og det sker med handsker på.
“Vores chauffører bruger handsker og kasserne sprittes af, inden vi afleverer dem ved døren”, siger Karsten Hansen og tilføjer, at chafførerne ikke går indenfor med varerne – og hvis det ønskes, så ringes der på , når varerne stilles ved hoveddøren – og chaufføren går sin vej, inden der åbnes”.
Du kan også handle online hos Brugsforeningen i Als og Sundeved – og det gør du HER på LINKET
HUSK – støt den lokale handel!
INFORMATION OM COVID-19:
Læs og følg myndighedernes anvisninger på
www.coronasmitte.dk
Myndighedernes hotline telefon
70 20 02 33
Følg udviklingen i Sønderborg-området på
SønderborgNYTs Corona-kategori
Lad os stå sammen – hold afstand!