Danfoss’ topchef Niels Bjørn Christiansen, har fået en flot 5. plads på listen over de 40 mest populære topchefer i landet. Øverst på listen er Lars Rebien Sørensen fra Novo Nordisk og Jørgen Vig Knudstorp fra LEGO.
Infomedia sætter med analysen CEO Superbrands 2015 for tredje år i træk fokus på de absolutte hovedpersoner i dansk erhvervsliv og en del af magteliten i Danmark.
Kort fortalt er et CEO Superbrand en topchef, som er et aktiv for sin virksomheds kommunikation.
Jo højere en topchef er placeret på indekset, jo større værdi kan virksomheden drage af at inddrage topchefen i sin eksterne kommunikation.
Værdierne af et godt CEO-brand er mange. Vigtigst er dog den troværdighed og lydhørhed, det giver i kommunikationen, når det er topchefen, der udtaler sig.
Det øger omverdenens tillid til virksomheden og giver samtidig giver et godt CEO- brand den nødvendige robusthed, den dag en enkeltsag skulle komme og udfordre den etablerede tillid til virksomheden.
En aktivt kommunikerende CEO vil altid have en fordel frem for den ikke kommunikerende CEO den dag, behovet kommer for at skulle forklare sig.
Analysen, som du kan se HER, omfatter i alt 40 topchefer.