Destination Sønderjylland viser genforeningsglæde i små filmklip

15. maj 2020 GF2020 Skrevet af: Ole Kæhler

Højsæsonen står for døren og der er fortsat ingen afklaring omkring, hvornår grænsen igen åbner. Derfor er Destination Sønderjylland gået ind i kampen om de gæster, som trods alt har mulighed for at rejse, nemlig danskerne. Fredag den 15. maj lanceres kampagnen ‘Det er dejligt at blive genforenet’, hvor Destination Sønderjylland spiller på, at vi forhåbentlig snart kan genforenes med vores venner, familie, naboer og med Danmark. Det er et helt særligt budskab netop i år, hvor Sønderjylland fejrer 100-året for genforeningen med Danmark og alle danskere har fået en oplevelse af, hvordan det er at leve adskilt, fra dem som man har kær. Men kampagnen håber Destination Sønderjylland at rigtig mange danskere vil benytte anledningen til at fejre genforeningsglæden i netop Sønderjylland, skriver Destination Sønderjylland i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Lanceringsdatoen er ikke valgt tilfældigt. Fra søndag den 17. maj ruller DR’s nye historie serie Grænseland over skærmen, der netop handler om genforeningen og Destination Sønderjylland håber derfor, at der kan opnås en synergieffekt, ved at lancere kampagnen samtidigt.

Første fase af kampagnen rulles ud på alle TV2s regionale kanaler, bortset fra TV Syd og Bornholm og består af fire film, der vises på skift. Der er lavet optagelser i de fire sønderjyske kommuner, som er en del af Destination Sønderjylland og der vises billeder af nogle af de mange ting, man kan opleve, når man skal genforenes med sine venner, familie og naboer. Første fase kører frem til midt juni og bliver fra juni fulgt op, af anden fase, der består af bannerreklamer og kampagner på sociale medier. Dermed forventes budskabet at få over 4 mio. eksponeringer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hvis man som lokal gerne vil se filmene kan man gå ind på linket herunder. Fra i dag, fredag, vil man kunne se, den ene af filmene og fra mandag vil alle fire film blive lagt op. Disse vil også være frit tilgængelige for turisterhvervet, hvis de ønsker at bruge filmene i forbindelse med deres egne kampagner.

Du kan se den første af de fire film her

HUSK – Støt den lokale handel i en svær tid!