Forbrugerrådet begejstret for Jyske Bank

22. oktober 2015 Erhverv

PROFIL ARTIKEL - SØNDERBORGNYT - ANNONCEForbrugerrådet har testet en række pengeinstitutter på de samlede årlige udgifter, som tre typiske modelfamilier må

René Nyholm Lassen er stolt over, at Forbrugerådet vender tommelfingeren opad for Jyske Bank.

René Nyholm Lassen er stolt over, at Forbrugerådet vender tommelfingeren opad for Jyske Bank.

betale for deres bankforretninger. Og i testen klarer Jyske Bank sig virkeligt godt. På flere områder er de bedst i testen.

“Jyske Bank har de billigste boliglån og det er en strategi, vi har valgt”, siger afdelingsdirektør René Nyholm Lassen fra Jyske Banks afdeling i Sønderborg. Afdelingsdirektøren har privatkunderne som sit ansvarsområde, mens erhvervskunderne nyder godt af afdelingsdirektør Søren Hesselholt og hans stab.

“Jyske Bank følger forhandlingerne om den variable rente nøje og lægger sig lige under”, siger René Nyholm Lassen til SønderborgNYT. Pengene til de mange variable lån kommer fra obligationer, som en investor køber – og så låner kreditforeninger de penge, der kom ind fra obligationerne.

Når Jyske Bank kan gå under den rente, som for eksempel kreditforeningerne tager, så skuldes det, at Jyske Bank har en palet af tilbud. Banken lever ikke alene af at låne penge ud til boligejere.

God bank for lejere

Det er ikke alene boligejere, der kan have glæde af at bruge Jyske Bank. Også lejere slipper billigt i Jyske Bank.IMG_2587

Jyske Bank ligger godt placeret ved siden af Føtex i Perlegade.

Jyske Bank ligger godt placeret ved siden af Føtex i Perlegade.

“En lejer skal måske have en lønkonto, netbank og hævekort “, siger René Nyholm Lassen. Kunden betaler cirka 50 kroner i kvartalet for den service, der skal lægges bag de ydelser.

“Vi tager ikke de store gebyrer for den såkaldte dagligdagsøkonomi”, siger han.

René Nyholm Lassen er stolt over, Jyske Bank klarer sig så flot i Forbrugerrådets test, fordi det tydeligt viser, at den almindelige familie, der enten bor i ejerbolig eller lejerbolig, kan have glæde og gavn af at være kunde i en stor bank som Jyske Bank.

“Og så gør vi os jo rigtigt umage med at give en virkelig god service i banken her i Perlegade”, siger afdelingsdirektøren, som altid har kaffe klar til enhver, der kigger indenfor.

bankpersonalet sidder klar til at give den bedste service til de bedste priser på markedet.

bankpersonalet sidder klar til at give den bedste service til de bedste priser på markedet.

“Og vil man vide, om vi er en god bank for ens familie, så kom og få en snak med os om de tilbud, som vi kan give. Det er bare at ringe på 89 89 88 40, så finder vi en tid samme eller næste dag”, siger René Nyholm Lassen, der har ti medarbejdere, som klarer bankforretningerne for bankens privatkunder.

Artiklen er sponsoreret af Jyske Bank – Sønderborg

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk