Jysk Fynske Medier skal spare 36,2 millioner kroner på redaktionelle medarbejdere i en stor sparerunde, der er i gang.
Det skriver Journalisten.
Ifølge chefredaktør Troels Mylenberg er det svigtende annoncekroner, der er skyld i besparelserne.
“Vi er i konkurrence med Google og Facebook om annoncer. Det rammer ikke bare os, det rammer samtlige private medier i Danmark”, siger han til DR.
Hos Jydske Vestkysten satser ansvarshavende chefredaktør Peter Orry på, at besparelserne kan laves, uden at det går ud over kvaliteten på avisen.
“Vores klare mål er, at det ikke må gå ud over kvaliteten. Det er rigtigt, at vi kommer til at nedlægge en række stillinger, men samtidig rokerer vi rundt i nogle funktioner, så vi kan gøre det samme med så få mennesker som muligt”, siger han.
Peter Orry oplyser, at en del af de 36,2 millioner kroner, der skal spares, kan findes i et ansættelsesstop. Derfor vil ledelsen først melde noget ud om konkrete fyringer sidst på måneden.