Halvdelen af de danske husstande takker nej til fysiske tilbudsaviser

Arkivfoto
Arkivfoto
10. marts 2017 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Alt imens PostNord ophører med at omdele fysiske tilbudsaviser, viser ny undersøgelse, at danskernes mest uundværlige shopping-app er en app for netop tilbudsaviser. “Interessant”, mener kendt forbrugerøkonom.

2.000 danskere er blevet spurgt hvilke tre apps, de mindst kan undvære på deres mobil og resultatet står i stærk kontrast til PostNords netop annoncerede ophør med omdeling af tilbudsaviser:

“Facebook er danskernes mest uundværlige app. Men når det kommer til shopping, viser vores undersøgelse, at eTilbudsavis har formået at lave en app som er den mest populære af sin slags, og som mange danskere ikke kan undvære i deres hverdag”, siger Rune Werliin, Head of Marketing and Communications i AudienceProject, der har foretaget undersøgelsen.

Artiklen fortsætter under annoncen

PostNords ophør med omdeling af tilbudsaviser betyder dermed ikke, at selve tilbudsavisen er blevet mindre populær – den er derimod i kraftig vækst digitalt, mener holdet bag app’en:

“21 procent af danskerne takkede nej til fysiske tilbudsaviser i 2010, hvor vi lancerede app’en. I dag takker flere end 50 procent af danskerne nej til fysiske tilbudsaviser. Nu ophører PostNord så med at omdele fysiske tilbudsaviser. Det kan dermed rejse spørgsmålet om, hvorvidt tilbudsavisen er døende”, siger Rune Werliin i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen, siger:

“Tilbudsaviserne på køkkenbordet har været manges hovedvej til de gode tilbud på dagligvarer, men nu tænker vi altså på miljøet og sparer papiret væk. I stedet henter vi tilbudsavisen elektronisk, og det er meget smartere, for vi har den altid på os via telefonen. Det gør det nemmere at tanke gode tilbud. Det er rent plus på kontoen”.