Hjemmeplejen Caras: Vi tilbyder at levere masser af omsorg

23. januar 2015 Uncategorized

Tidligere fredag skrev SønderborgNyt om Laila Bargmeyer, der opgav at få de ydelser fra hjemmeplejen i Sønderborg Kommune, som hun var visiteret til.

Den kommunale hjemmepleje blev skiftet ud med CaRas.

dk/wp-content/uploads/2015/01/caras1-300×215.jpg” alt=”Anette Eg Koch og Anja Cecilie Jacobsen tilbyder gratis, tryg og fleksibel hjemmepleje.” width=”300″ height=”215″ /> Anette Eg Koch og Anja Cecilie Jacobsen tilbyder gratis, tryg og fleksibel hjemmepleje.

Laila Bargmeyer anbefaler klart andre, der måske ikke er glade og tilfredse med den kommunale service, at de kontakter CaRas og får en snak med de to ledere af det private hjemmeplejefirma.

“Vi tager ud til de borgere, der kontakter os og fortæller, at vi kan levere de ydelser, som de er visiteret til”, siger Anja Cecilie Jacobsen til SønderborgNyt.

Hun deler chef-titlen i CaRas med Anette Eg Koch.

Når det er de samme ydelser, der leveres, så skulle man tro, at det på en eller anden måde ikke gjorde den store forskel, hvem der trådte ind af døren.

Men det synes Laila Bargmeyer, det gør.

“Vores medarbejdere passer deres job med godt humør og synes, det er en god oplevelse, når de kan gøre deres borgere glade”, siger Anja Cecilie Jacobsen. For nogle af borgerne er medarbejderen fra Caras det eneste selskab de får i løbet af en dag.

De ansatte hos CaRas tænker mere på, hvordan de giver borgeren en god oplevelse – end de tænker på, hvor hurtigt de kan komme ud af døren igen.

CaRas reagerer på klager

Hvis der er en borger, der klager over en medarbejder hos CaRas – eller måske over, at de ting, der er aftalt ikke bliver gjort, så starter en af de to chefer bilen og dukker op hos borgeren.10445510_727261234033039_692775513155288329_n

“Så sætter vi os og snakker om, hvordan det skal være med hjemmeplejen fra nu af – uanset om der er hold i klagen eller ej”, siger Anja Cecilie Jacobsen. Målet er, at både CaRas’ medarbejdere og borgerne skal være glade for samarbejdet.

“Når man tager borgerne alvorlig, reagerer på klager og møder mennesker med respekt, så kan der altid findes en løsning, rettes misforståelser og banes vej for et frugtbart samarbejde”, siger Anja Cecilie Jacobsen.

Ansatte i CaRas går op i deres arbejde med liv og sjæl – og nyder, at der er plads til at gøre en forskel, så deres borgere sikres en god oplevelse, mens de er sammen.

Hvis man har været gennem SOSU-uddannelsen og ikke brænder for jobbet, så bliver man næppe en af de medarbejdere, der skal med CaRas rundt og give gode oplevelser. Hos CaRas tæller ordet “omsorg” så højt, at det skal føres ud i praksis.

“Vores medarbejdere går virkeligt op i deres fag og de er glade for at være her”, Anja Cecilie Jacobsen.

Sådan skifter du hjemmepleje

Hvis du vil have en snak med CaRas om at få dem ind i dit hjem, så skal du bare ringe på 70 70 79 48 og snakke med dem.

I telefonen aftaler i et hjemmebesøg, hvor pårørende sagtens kan deltage.1379890_527580180667813_33617334_n

Når mødet er slut, så er det borgeren selv, der skal bestemme sig for, om CaRas skal ind eller om kommunen skal blive.

“Når borgeren beder kommunen give opgaven videre til os, så venter der fire ugers papirarbejde inden vi ringer på døren”, siger Anja Cecilie Jacobsen.

Lille firma i vækst

CaRas startede med at de to chefer selv kørte ud til borgerne og så havde de en afløser inde, når der var ekstra travlt.

“Nu har vi 20 ansatte og otte biler, så det går godt for CaRas. Vores borgere opgiver os ikke”, siger Anja Cecilie Jakobsen.

Læs om Laila Bargmeyers erfaringer med kommunens hjemmepleje HER

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk