På beskæftigelsesområdet er der et systematisk og tæt samarbejde med borgerrådgiveren. Det har ført til flere gode udviklingsinitiativer til gavn for borgerne. På Jobcentret er medarbejderne blevet opkvalificeret med kurserne “Kommunikation i praksis” og “God forvaltningsskik”. Kompetencecentret har udviklet indsatsen og kommunikationen med borgere på ressourceforløb. Det er sket i et tæt samarbejde med borgere, der er taget med på råd.
På beskæftigelsesområdet er der i 2014 og 2016 gennemført brugertilfredshedsundersøgelser. Det har givet Jobcentret og Kompetence- og Integrationscentret god og konstruktiv viden om borgernes ønsker og behov i forhold til god service og kommunikation.
”Den viden har vi brugt til at forbedre sagsgangen, og medarbejderne har via kommunikationskurset fået en meget bedre fornemmelse for, hvor vigtigt det er at kommunikere åbent og ligeværdigt med borgerne. Det har helt sikkert bidraget til, at brugertilfredshedsmålingen fra 2016 viser, at 90 procent af brugerne er tilfredse”, siger arbejdsmarkedsudvalgsformand Jan Prokopek Jensen i en pressemeddelelse.