John Lohff ikke længere delegeret i Sønderjysk Forsikring

4. juni 2015 Erhverv

Sønderjysk Forsikring har fået denne redegørelse af John Lohff som har været delegeret i Sønderjysk Forsikring, men valgt at trække sig i protest over udviklingen.

John Lohff skriver:

jpg” alt=”John Lohff går af som delegeret i protest over udviklingen.” width=”300″ height=”281″ /> John Lohff går af som delegeret i protest over udviklingen.

1. Bestyrelsen må selv tage ansvar for det den har gang i. Den bør ikke dække sig ind under de delegerede. Jeg er enig i at hjemstavnsparagraffen bør fjernes. Den er gammeldags, men at bestyrelsen så kobler dette med at der nu er carte blanche til at flytte hovedsædet er en søgt kobling. Tror de fleste delegerede vil stemme for vedtægtsændringerne, fordi de er fornuftige, men bestyrelsen kan ikke bruge dette som argument for en flytning. Jeg vil ikke misbruges som delegeret i den anledning. Dette er en af årsagerne til, at jeg har meldt mig ud i søndags.

2. Jeg har været med til at starte Sønderborg Vækstråd og er medlem. Vores opgave er at tiltrække, udvikle og fastholde virksomheder og aktiviteter.
Derfor kan jeg ikke være delegeret i et selskab der gør det stik modsatte, nemlig flytter arbejdspladser ud af kommunen.

3. Jeg har skriftligt spurgt om selskabets strategi, men fik ikke noget svar. Er nervøs for, at strategien er den enkle, at bestyrelsen har forelsket sig i en bygning ved motorvejen.

4. Har også hørt argumentet, at det nye domicil ligger mere centralt. – Hvis det var et rationelt argument burde Sydbank flytte hovedsædet til Odense.
Det giver jo ingen mening. Man skal holde sig til det kulturgrundlag, man er rodfæstet i, og for Sønderjysk Forsikring et det Alssund-området.

5. Jeg har skriftligt meddelt bestyrelsen, at jeg melder mig ud og tillige meddelt, at jeg er uenig i deres beslutning. De har ikke ulejliget sig med at svare, men det er så anden gang, jeg oplever, at hvis bestyrelsen ikke er enig med mig, ja så behøver man åbenbart ikke at svare.

6. Kan i pressen se, at det er synlighed man vil have. Ja så kunne man jo følge Sydbanks eller Danfoss’ eksempel med en pylon eller en mindre afdeling ved motorvejen. Man behøver da ikke flytte hovedsædet med den risiko for badwill, det kan give. Jeg kan være nervøs for, at mange kunder vil skifte forsikringsselskab og det er altså nemmere at beholde en kunde end at finde en ny.

Det ved enhver.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk