Broager Sparekasses kunder er mere tilfredse og loyale end gennemsnittet af kunder i andre pengeinstitutter i resten af landet.
Det viser en ny landsdækkende kundeundersøgelse, som Finanssektorens Uddannelsescenter har lavet.
Undersøgelsen viser også, at der en en tendens til, at små pengeinstitutter har mere tilfredse og loyale kunder, end store og mellemstore pengeinstitutter. En tendens, som den lokale sparekasse genkender.
“Vi har en klar fornemmelse af, at vi som lille sparekasse har godt fat i vores kunder og at de er glade for os. Dét at vi møder dem i øjenhøjde gør også, at der er en løbende dialog mellem rådgivere og kunder”, siger direktør i Broager Sparekasse Lars Christensen i en pressemeddelelse.
“Det er da dejligt at se, at den fornemmelse bakkes op af denne undersøgelse og det er et stort skulderklap fra vores kunder, som vi kan være stolte af”, siger direktøren.
En lille sparekasse
Men selvom sparekassen er lille, betyder det ikke, at man ikke kan følge med de store drenge i klassen.
“Det er vigtigt for os at fortælle, at vi altså sagtens kan følge med og tilbyde stort set de samme ting, som de større pengeinstitutter kan. Vi har dygtige rådgivere, et professionelt Formuecenter, som har tjek på pension og investering, og så har vi en af Sønderborg Kommunes største teams af erhvervsrådgivere”, siger Lars Christensen.
Landsdækkende kundeundersøgelse
Undersøgelsen gennemføres hvert år af Finanssektorens Uddannelsescenter. Undersøgelsen gør det muligt at følge den generelle tilfredshed med sektoren, men også at følge enkelte pengeinstitutters udvikling.
35 pengeinstitutter har deltaget i undersøgelsen blandt privatkunder. Benchmarket er således baseret på vægtede svar fra kunder i disse pengeinstitutter. Samlet har næsten 52.000 privatkunder deltaget i undersøgelsen.