Kvik-Cafeen bruges i snit af to om dagen

21. januar 2018 Samfund

350 – eller cirka to om dagen i gennemsnit. Det er status efter et år med Kvik-Cafeen, som er en slags hurtig borgerservice på det tekniske område.

“Erfaringen er, at vi kan klare det meste, når folk møder op her personligt første gang. I andre tilfælde har vi med et særligt program kunnet følge med på deres egen pc derhjemme og på den måde hjælpe. Og endelig har vi enkelte gange valgt at køre ud til borgerne. Men uanset løsning, så får vi meget positive tilbagemeldinger. Folk er glade for, at der er p-pladser lige ved døren, og at de hurtigt får svar eller kommer videre”, siger  afdelingsleder Tina Callesen i en pressemeddelelse.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hun fortæller videre, at også medarbejderne glæder sig over cafeen, idet det personlige møde ofte indebærer, at sagsbehandlingstiden også bliver kortere.

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
25. juni 2022 Nordborg, Debat

Debat: Når kommunen skal spare så rammer det altid de ældre

25. juni 2022 Nordborg

Henrik Nielsen, Liberal Borgerliste, skriver: I Sønderborg skal der spares 45 millioner kroner i næste budgetår og det får store konsekvenser for vores ældre. Desværre ser man igen det område som første prioritet i byrådet, når der skal spares penge. Når man så ser lidt på, hvorfor Sønderborgs byråd har fået den opgave, så er […]

Læs mere...