OJ Electronics: Digital strategi skal sikre fortsat vækst og klima

5. marts 2019 Erhverv

Det går godt hos OJ Electronics, der i regnskabsåret 2017/2018 oplevede en omsætningsvækst på tæt på 20 procent svarende til godt og vel 50 millioner kroner.

En stor del af væksten tilskrives satsningen på digitale og cloud-styrede produkter og den del af forretningen styrkes nu yderligere med den digitale strategi “Win NXT Gen”, der er udviklet i virksomheden over de seneste seks måneder, skriver OJ Electronics i en pressemeddelelse.

Direktør i OJ Electronics, Erik Damsgaard, uddyber:

Artiklen fortsætter under annoncen

“Med den nye strategi har vi formuleret et klart formål for virksomheden, der handler om at forbedre klima og miljø, og så har vi lagt en plan for hvordan vi skal rulle de nye produkter ud i markedet”.

“Vi forventer, trods vores skærpede forretningsfokus, en årlig vækst på 10% de kommende tre regnskabsår. Det betyder også et markant øget behov for ingeniører”.

Strategien adresserer ifølge direktøren to tydelige tendenser i markedet; efterspørgsel på miljørigtige løsninger og kosteffektivitet hos slutbrugerne: “Når produkterne digitaliseres og styringen bliver smartere, sparer vi automatisk på både miljø og udgifter hos kunderne”.

Artiklen fortsætter under annoncen

Næste generation af digitale produkter

Den næste generation af produkter til styring af indeklima er digital, men når OJ Electronics taler om den næste generation handler det ikke blot om digitale produkter. Fokuserer man på fremtidens løsninger, gør man sig nemlig samtidig attraktiv over for de næste generationer af ingeniører. Erik Damsgaard fortæller om den todelte betydning af strategien “Win NXT Gen”:

“Vores forholdsmæssige lille størrelse på det globale marked gør, at vi har kortere beslutningsveje, og derfor kan bevæge os mere agilt i markedet og udvikle produkter hurtigere. Det gør os til en oplagt kandidat i kampen om den næste generation af kunder på det globale marked, og vi tænker at det giver nogle interessante ingeniørermæssige udfordringer, der kan gøre os attraktive over for de kommende generationer af ingeniører”.

Artiklen fortsætter under annoncen

Direktøren fortsætter:

“Vores kunder siger at vi med vores processer og systemer bevæger os over vores egen vægtklasse, og det gør det interessant for de helt store globale spillere, at arbejde sammen med en lille spiller fra Sønderjylland”.

”Improving the climate, always!“

For at understrege den nye strategi og skærpe virksomhedens mission, skal OJ Electronics arbejde under fanen “improving the climate, always”. Produktet er drivkraften bag målsætningen og ved at satse på “intelligente” digitale produkter og gøre OJ’s løsninger cloud-styrede, vil virksomheden fremover først og fremmest være styret af udviklingen mod mere energieffektiv optimering af indeklimaet i hjem og virksomheder over hele kloden.

Artiklen fortsætter under annoncen

Digitaliseringen gør det altså muligt at forbruge smartere og mere miljørigtigt. Det handler i høj grad om at få produkterne til at tale sammen på tværs. Den tanke modsvares hos OJ Electronics af en lignende øvelse rent organisatorisk, hvor der nu sættes speed på udviklingen af digitale produkter ved at styrke det tværfunktionelle samarbejde.

“Fuldstændig ligesom produkterne, skal vi blive bedre til at tale sammen på tværs af enheder”, lyder det fra Erik Damsgaard.

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
22. oktober 2021 KV21, Sønderborg

Regionsrådsvalg: Regionsrådskandidater tager en tur gennem byen

22. oktober 2021 KV21

Fredag eftermiddag gik Mette With Hagensen og Jette Damsøe Henriksen en tur gennem Sønderborg midtby og de to regionsrådskandidater fik følge af borgmester Erik Lauritzen og andre socialdemokratiske partifæller. Og det giver god mening at gå ud og møde de kommende vælgere. “Når vi går på gaden, så har vi samtaler med folk, som vi […]

Læs mere...