Salgs- og Reklamefolket opdagede Air Alsie er mere end københavnerture

10. april 2014 Erhverv
Niels W. Knudsen fortæller om Air Alsies succes.

Niels W. Knudsen fortæller om Air Alsies succes.

Blot fem ud af 35 medlemmer fra Sønderborg Salgs- og Reklameforening har ikke prøvet turen med fly fra Sønderborg til København, men Air Alsies Niels W.

Artiklen fortsætter under annoncen

Knudsen opfordrede dem til at prøve at flyve sort. Det gjorde han torsdag aften, hvor foreningen besøgte  Air Alsie og resten af den lokale lufthavn.

Sønderborg Salgs- og Reklameforening holder kurser og andre arrangementer for medlemmerne. Fire gange om året tager de på besøg i en af de mange lokale virksomheder, hvor de får et glimt af, hvad der sker i dem. Det gav Niels W. Knudsen, der har ansvaret for, at Air Alsie bliver kendt af alle, en enestående chance for at fortælle om selskabet.

– Jørgen Mads Clausen står bag købet af de to fly, som vi bruger og vi lejer dem, siger Niels W. Knudsen til Salgs- og Reklamefolkene, der var samlet i Air Alsies hangar. Her fik de at vide, at Air Alsie ikke blot flyver ruten til og fra København.

– Vi råder over flere mindre jetfly, der kan lejes. I kan bestille dem, når i skal ud i verden og det koster jer rundt regnet 50.000 kroner i timen, siger Niels W. Knudsen. Han fortæller, at Air Alsie også har et såkaldt ambulancefly, der bruges flittigt.IMG_4446

– Det henter syge danskere i udlandet og det er forsikringsselskaberne, der bestiller transporter til patienter, som er stabile nok til at blive fløjet hjem, siger han. Alternativet for forsikringen er at betale måske 15.000 kroner for hvert døgn på sygehuset for deres kunde og det gør det til en fordel at få hentet vedkommende hjem.

Alsie Express klarer sig fint

Inden der kom en Storebæltsbro, var der cirka 108.000 passagerer, der årligt brugte lufthavnen.

– Da det rigtigt kørte for Cimber, havde de 80.000 passagerer og nu ligger vi på 60 – 65.000, siger Niels W. Knudsen og tilføjer, at tallet er stigende. Alsie Air råder over to “sorte fly”, og det er sådan, at der laves servicetjek på det ene fly i den uge, hvor det andet er i luften.

– Det gør, at det ledige fly kan lejes ad hoc af for eksempelvis et fodboldhold, der skal spille sydpå, siger han.

Igen fokus på service

Når passagerer skal ombord i det sorte fly, så står kaptajnen ved flyet og hilser på dem alle og straks, når de kommer indenfor, guides de venligt på plads af stewardessen. Når flyet er i luften, kommer hun rundt med kaffe, te og lokal æblemost.

Gæsterne blev budt på en sandwich, som blev serveret i flyet.

Gæsterne blev budt på en sandwich, som blev serveret i flyet.

– Det er vigtigt for os, der er god service. Vores kunder skal føle sig velkomne, siger Niels W. Knudsen.

Han fortæller videre om samarbejdet med Bryggeriet Fuglsang, der leverer øl til flyet, så passagerer på den sene tur kan få en gratis kold pilsner, der kan nydes på turen.

– Fuglsang er sønderjyske og det er vi også. Desuden laver de øllen: Blackbird, siger han.

Facebook er reklamepladsen

Ind i mellem er der supergode tilbud fra Air Alsie. Det seneste var en sviptur til London til en billig penge. En tur, der hurtigt blev udsolgt.

– Vi spreder oftest vores budskaber via nyhedsmails og Facebook, så skal i have chancen for et virkeligt godt tilbud, så skal i Like os på jeres Facebook, siger Niels W. Knudsen.

Klik på knappen og se billeder fra en flyvetur samt torsdagens besøg:

Knap

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk