Sitel-medarbejdere sikrede flot pris

15. maj 2015 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

Teammanager Mikael Vestergaard har svært ved at finde ord, der er store nok, når han skal rose medarbejderne i Sitel i Sønderborg.

Mikael Vestergaard siger klart og tydeligt, at det er de mange medarbejdere, der har æren for at Sitel i Danmark fik en flot pris.

Mikael Vestergaard siger klart og tydeligt, at det er de mange medarbejdere, der har æren for at Sitel i Danmark fik en flot pris.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Det er Sitels medarbejdere i Danmark, der har gjort alt det, der skal til for at vi kunne få Emea-prisen”, siger Mikael Vestergaard til SønderborgNyt. Han er slet ikke i tvivl om, at det er medarbejderne ved callcentrets telefoner, der skal have æren for at prisen landede i Danmark.

“Emea-prisen landede i Danmark, fordi vi er kommet gennem en utrolig udvikling, siden vi begyndte her i januar”, siger han. Et af barometrene kundetilfredshed, hvor Sitel ligger virkeligt højt.

“Og når vores mantra er Mennesker Først”, så er det fantastisk at se, at sygefraværet er virkeligt lavt. Det viser jo, at medarbejderne trives”, siger han.

Artiklen fortsætter under annoncen

Resultater tæller

Ikke nok med at Sitels call-center-ansatte skal hjælpe TDC-kunder, der enten ikke forstår deres regning eller rette fejl i regningerne. De skal også forsøge at sælge flere TDC-ydelser.

Call-center-ansatte oplæres i at løse problemer over telefon.

Call-center-ansatte oplæres grundigt, inden de skal løfte røret og tale med kunder.

Artiklen fortsætter under annoncen

“For at hylde de medarbejdere der sælger produkter, så har vi tavler stående, hvor ansigtet på sælgeren vises, hver gang han eller hun sælger”, siger Mikael Vestergaard. Når en medarbejder har solgt en ydelse til en kunde, så trykker han på en knap på computeren og så popper vedkommende ansigt op på de mange skærme, der står i det store fælleslokale.

Alle i samme lokale

Når ansatte møder på Sitel, så går de bare hen til en ledig plads og sætter sig. Der er ingen, der har faste pladser. På den måde undgår man at sidde i samme gruppe dag ud og dag ind.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Jeg finder mig også bare en ledig plads, det samme gør min chef og andre mellemledere”, siger Mikael Vestergaard. For ledere er det en stor fordel at være midt blandt medarbejderne.

“Vi siger jo også, at afstanden mellem ledere og medarbejdere er kort”, siger han.

En af Mikael Vestergaards vigtigste opgaver er at sikre, at medarbejderne bliver ved med at trives.

 

 

25. april 2024 112, Sønderborg

Brand i grillbaren Hos Jesper

25. april 2024 112

Onsdag aften ved 23-tiden var der brand i grillbaren Hos Jesper tæt ved Rutebilstationen. “Der var nogle unge gutter, som havde ringet til mig og sagt, at det røg fra grillbaren, så jeg skyndte mig herhen”, siger Jesper Sørensen til SønderborgNYT. Da han åbnede døren væltede røgen ud og han skyndte sig at lukke igen […]

Læs mere...