Sitel-medarbejdere sikrede flot pris

15. maj 2015 Erhverv

Teammanager Mikael Vestergaard har svært ved at finde ord, der er store nok, når han skal rose medarbejderne i Sitel i Sønderborg.

Mikael Vestergaard siger klart og tydeligt, at det er de mange medarbejdere, der har æren for at Sitel i Danmark fik en flot pris.

Mikael Vestergaard siger klart og tydeligt, at det er de mange medarbejdere, der har æren for at Sitel i Danmark fik en flot pris.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Det er Sitels medarbejdere i Danmark, der har gjort alt det, der skal til for at vi kunne få Emea-prisen”, siger Mikael Vestergaard til SønderborgNyt. Han er slet ikke i tvivl om, at det er medarbejderne ved callcentrets telefoner, der skal have æren for at prisen landede i Danmark.

“Emea-prisen landede i Danmark, fordi vi er kommet gennem en utrolig udvikling, siden vi begyndte her i januar”, siger han. Et af barometrene kundetilfredshed, hvor Sitel ligger virkeligt højt.

“Og når vores mantra er Mennesker Først”, så er det fantastisk at se, at sygefraværet er virkeligt lavt. Det viser jo, at medarbejderne trives”, siger han.

Artiklen fortsætter under annoncen

Resultater tæller

Ikke nok med at Sitels call-center-ansatte skal hjælpe TDC-kunder, der enten ikke forstår deres regning eller rette fejl i regningerne. De skal også forsøge at sælge flere TDC-ydelser.

Call-center-ansatte oplæres i at løse problemer over telefon.

Call-center-ansatte oplæres grundigt, inden de skal løfte røret og tale med kunder.

Artiklen fortsætter under annoncen

“For at hylde de medarbejdere der sælger produkter, så har vi tavler stående, hvor ansigtet på sælgeren vises, hver gang han eller hun sælger”, siger Mikael Vestergaard. Når en medarbejder har solgt en ydelse til en kunde, så trykker han på en knap på computeren og så popper vedkommende ansigt op på de mange skærme, der står i det store fælleslokale.

Alle i samme lokale

Når ansatte møder på Sitel, så går de bare hen til en ledig plads og sætter sig. Der er ingen, der har faste pladser. På den måde undgår man at sidde i samme gruppe dag ud og dag ind.

Artiklen fortsætter under annoncen

“Jeg finder mig også bare en ledig plads, det samme gør min chef og andre mellemledere”, siger Mikael Vestergaard. For ledere er det en stor fordel at være midt blandt medarbejderne.

“Vi siger jo også, at afstanden mellem ledere og medarbejdere er kort”, siger han.

En af Mikael Vestergaards vigtigste opgaver er at sikre, at medarbejderne bliver ved med at trives.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk
8. februar 2023 Politik, Sønderborg

Borgerne kan stadig tippe kommunen om ulovligheder via Whistleblowerordningen

8. februar 2023 Politik

På Økonomiudvalgsmødet onsdag var der enighed om, at Whistleblowerordningen skal fortsætte som hidtil og det var der bred enighed om, siger borgmester Erik Lauritzen umiddelbart efter mødet. Whistleblowerordningen for medarbejdere og leverandører er lovpligtig, men Byrådet har tidligere besluttet, at borgere også skal have adgang til at bruge ordningen. Fra borgerne kom der 26 henvendelser, […]

Læs mere...