Skogalleriet – til de der ønsker god service og kvalitet

19. januar 2016 Erhverv

Sidste år var bestemt ikke det bedste, som Martin Lindgren Grønvall i Skolgalleriet har haft, når der skal tænkes i omsætning.

jpg” alt=”Martin Lindgren Grønvall snakker næsten dagligt handelsliv med andre butiksejere.” width=”289″ height=”300″ /> Martin Lindgren Grønvall snakker næsten dagligt handelsliv med andre butiksejere.

“Jeg – og sikker flere andre butikker – havde et skidt forår og et lige så skidt efterår. Heldigvis blev julesalget det næstbedste nogensinde”, siger Martin Lindgren Grønvall til SønderborgNYT.

Lige nu er der gang i udsalget og Skogalleriet har halv pris på vinterstøvler til kvinder.

“Skogalleriet er en butik for kvinder”, siger ejeren. Måske fordi mænd har det med at gå i deres sko, indtil der er hul i bunden. Der er også det med, at kvinder simpelthen ikke kan have for mange sko.

Tanker om handlen i byen

“Jeg så gerne, butikker i Sønderborg droppede udsalget, fordi der ikke rigtigt er mening i at sælge sine vare til langt under prisen. Kun de store kæder kan købe store partier hjem og sælge billigt”, siger Martin Lindgren Grønvall. IMG_6950

En anden butiksejer kalder også udsalg for useriøst.

“Hvis en bluse sælges for 400 kroner og så sættes ned til 200 kroner, så må det da få kunden til at spørge sig selv om, om den rigtige pris er de 200 eller de 400 kroner”, siger den anden butiksejer.

Vi skal hjælpes ad

IMG_6945“Jeg så også gerne, at butiksejere snakkede mere sammen om, hvad der får flere til handle i Sønderborg. Måske ikke lige hos mig hver gang. Men i Sønderborg. Det vil gavne os alle”, siger han. For den enkelte butik handler om at skille sig ud fra mængden og det samme må gælde for Sønderborgs handelsliv, der skal være anderledes end i Aabenraa eller Kolding.

Martin Lindgren Grønvall sælger kvalitetssko og han har et stort kendskab til de varer, der er i butikken.

“Det skal man have, når man ikke er en discountbutik. Vi skal virkeligt være i stand til at give en rigtig god service”, siger han. Og god service er også at fortælle, hvad det er, som kunden får for pengene.

 

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk