Slip for ventetid – bestil tid når du skal i Borgerservice

16. oktober 2018 Samfund Skrevet af: Ole Kæhler

Sønderborg Kommunes Borgerservice er på mange måder kommunens ansigt udadtil. Det er her mange borgere møder kommunen. Faktisk er der hele 56.000 borgerhenvendelser årligt. Og så kan man jo godt forstå, at der ofte er fyldt godt op i venteværelserne i borgerservice i Sønderborg, Gråsten og Nordborg.

Udover de direkte borgerhenvendelser er der mange henvendelser på telefon og mail. Over de senere år har der været stor fokus på at guide borgerne til at bruge digitale selvbetjeningsløsninger, skriver kommunen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fra 2018 er der sket en væsentlig serviceforbedring for de borgere, der skal besøge borgerservice. I stedet for at de møder op, trækker et nummer og sætter sig for at vente på betjening, kan de nu reservere en tid HER på kommunens hjemmeside.

Der er mulighed for at få hjælp til tidsbestilling på tlf. 88 72 64 00.

”Det er en klar serviceforbedring, som rigtig mange borgere benytter sig af. De sparer en masse tid, når de ikke skal sidde og vente på at blive betjent, men kan gå direkte ind til skranken på det aftalte tidspunkt”, siger Jan Prokopek Jensen, formand for Arbejdsmarkeds- og Integrationsudvalget.

Artiklen fortsætter under annoncen