Præmieindtægten i 2018 viser med tydelighed, at Sønderjysk Forsikrings investeringer i udbygningen af markedsområder og salgsaktiviteter virker.
”En vækst på 10,8 pårocent i præmieindtægten viser klart, at kunderne vælger os til. Vi har taget imod 7.000 nye kunder i 2018, og det glæder os naturligvis at kunne byde så mange nye kunder velkomne” siger adm. direktør Frank Abel i en pressemeddelelse.
Forsikringsdriften gav et overskud på 2,5 millioner kroner mod 8,9 millioner sidste år.
”Alle pile pegede i den rigtige retning for forsikringsdriften, da vi opgjorde tredje kvartal 2018, men dette billede ændrede sig i november og december måned, som blev præget af mange brandskader”, siger Frank Abel og fortsætter:
”Der er tale om ni store brande i fjerde kvartal alene, hvilket er ganske udsædvanligt”.
”Vi har gennemgået brandskaderne, og kan konstatere, at der er tale om uheldige omstændigheder og tilfældigheder, som netop er årsagen til, at vi som forsikringsselskab er til for kunderne”, siger Frank Abel og tilføjer:
”Skaderne er jævnt fordelt over vores tegningsområde og kan derfor ikke tilskrives væksten i vores nye markedsområder. Vi forventer ikke, at niveauet for brandskader i de to sidste måneder af 2018 fortsætter fremadrettet”.
”Niveauet for omkostningerne i 2018 ligger, som vi har planlagt i vores strategiperiode, og vi forventer således også et yderligere faldende omkostningsniveau frem mod 2020, når vi begynder at gevinstrealisere it-investeringerne”, fortæller Frank Abel.
”Vi har i 2018 fortsat vores investeringer i it og digitalisering som udover at bidrage til en faldende omkostningsprocent, også skal give kunderne bedre oplevelser og digitale muligheder” siger Frank Abel.
Du kan læse hele årsrapporten HER