Stærk image-udvikling for Danfoss

10. juni 2016 Erhverv

Danfoss er gået fire imagepladser frem i Berlingskes netop offentliggjorte imageanalyse og Danfoss indtager nu en flot 3. plads på listen over de 140 mest kendte og toneangivende virksomheder i Danmark.

Det er flere end 4.000 erhvervsledere, der har været med til at sende Danfoss i top 3 i årets Guldimage 2016 måling, som Berlingske netop har offentliggjort og det har vakt stor glæde på Danfoss hovedkontor i Nordborg:

”Det er stort og det er vi rigtig glade for.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det har stor betydning for Danfoss at være anerkendt som en virksomhed med finansiel styrker, innovativ og en dygtig ledelse. Et godt image er også et vigtigt parameter, når vi skal tiltrække og fastholde dygtige kompetencer i vores organisation”, fortæller Samuel Poulter der har det globale ansvar for Danfoss brand og design, til SønderborgNYT.

Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 52)

 

Danfoss er i imageanalysen kun overgået af Novo Nordisk og Lego der indtager henholdsvis første og andenpladsen, men Danfoss ambition er ikke at blive nummer et på listen:

Samuel Poulter, Danfoss, Head of Corporate Branding and design

Samuel Poulter, Danfoss, Head of Corporate Branding and design

”Vi er ikke så fokuseret på selve imageanalysen i sig selv, men vi er selvfølgelige stolte af at være i top 3. For Danfoss er det væsentlige, at vi fortsat kan udvikle og drive en økonomisk sund og innovativ virksomhed, hvor vi kan skabe indtjening og vækst i et hårdt, konkurrencepræget marked. Endvidere at vores medarbejdere og ledere er dygtige til at håndtere de udfordringer vi står overfor og at vi formår at kommunikere vores vision og værdier til omverdenen”, siger Samuel Poulter til SønderborgNYT.

For et par år siden lancerede Danfoss strategien Engineering Tomorrow som blev bakket op af et nyt kommunikationsunivers, hvor Danfoss blandt andet oprustede kraftigt på de digitale, sociale kanaler for at komme tættere på forbrugerne og for at få fortalt hele historien om Danfoss.

Senest har Danfoss lanceret en større kampagne for de nye Danfoss Link-produkter målrettet forbrugerne, som blandt andet er med til at give et bud på Danfoss innovative og digitale rejse som er i fuld gang:

”Selvfølgelig har hele Engineering Tomorrow brandplatformen og vores kampagner for de nye Link produkter haft en positiv effekt på årets imagemåling, men det kan ikke stå alene. Det vigtigste er at have succes, skabe vækst og være innovative ,” siger Samuel Poulter, Head of Corporate Branding and design.

Skrevet af: Michael michael@sonderborgnyt.dk