Udvalgsformand: Image-analyse bliver nok til valgkatalog

10. august Erhverv

Sønderborg Kommune har i årevis arbejdet for, at gøre vores kommune kendt i hele landet, så flere besøger området og flere slår sig ned hos os.

En ting er kampagner og store kulturarrangementer, der giver landsdækkende presse. Noget helt andet er, om det øger kendskabet til vores område.

Der er entop lagt en såkaldt image-undersøgelse på bordet i Erhvervsudvalget og den handler om udenbys mennesker kendskab til Sønderborg.

Ole W. Stenshøj, formand for Erhvervsudvalget.

På listen over det kulturtilbud, som de fleste kender Sønderborg for, så er det slottet, der ligger helt i top.

Undersøgelsen viser også, hvad det er, der vægtes – ud over et job – når udenbys overvejer at flytte hertil.

Her er det gode pasnings- og uddannelsesmuligheder – og her er Sønderborg ikke helt fremme i skoene.

Sådan er det også med hensyn til offentlig transport.

Men vil Erhvervsudvalget gøre noget for at gøre de ting bedre?

“Vi gennemgik analysen på Erhvervsudvalgets møde og har sådan set bare taget den til efterretning”, siger udvalgsformand Ole W. Stenshøj til SønderborgNYT.

Byrødderne er på vej i valgkamp.

“Og der er masser af ting i den analyse, der er super at have med i sin valgkamp, så jeg tror det er sådan, vi får præsenteret en række løsninger på de mange udfordringer”, siger udvalgsformanden.

 

Skrevet af: Ole ole@sonderborgnyt.dk

Læs også...