En ny landsdækkende kundeundersøgelse viser, at den lokale sparekasses kunder er både mere tilfredse og loyale end gennemsnittet i kundeundersøgelsen.
“Det vidner om, at vi gør noget rigtigt. Vi har helt klart en fornemmelse i hverdagen af, at vores kunder er glade for os, men det er da rart at få bekræftet i en landsdækkende undersøgelse”, siger direktør i Broager Sparekasse, Lars Christensen i en pressemeddelelse.
Det vigtigste aktiv
I kundeundersøgelsen har kunder vurderet sit pengeinstitut ud fra parametre som: tilfredshed, forventninger, troværdighed, rådgivning og ydelser. Til Broager Sparekasses glæde, ligger besvarelsen fra deres kunder højere på alle parametre, end de gennemsnitlige besvarelser i hele kundeundersøgelsen.
“Tilfredshed blandt vores kunder er vores vigtigste aktiv, og derfor går vi langt for at yde individuel og personlig rådgivning. Vi kan ud fra undersøgelsen se, at mere end 90 % har svaret, at de også er kunde i sparekassen om 1 år, hvilket bekræfter den kurs vi følger”, lyder det fra en tilfreds Lars Christensen.
Glade medarbejdere giver glade kunder
Tidligere på året kunne Broager Sparekasse offentliggøre resultaterne af en medarbejder-tilfredshedsundersøgelse. Medarbejderundersøgelsen viste at arbejdsglæden, tilfredsheden og motivationen var steget markant for de ansatte de seneste år.
At medarbejder- og kundetilfredshed går hånd i hånd glæder Lars Christensen:
“Heldigvis hænger de to undersøgelser sammen. Det er jo medarbejderne der er grundlaget for, at vores kunder er tilfredse”.
Landsdækkende kundeundersøgelse
Undersøgelsen gennemføres hvert år af Finanssektorens Uddannelsescenter. Finanssektorens KundeBenchmark gør det muligt at følge den generelle tilfredshed med sektoren, men også at følge enkelte pengeinstitutters udvikling.
39 pengeinstitutter små og mellemstore pengeinstitutter har deltaget i undersøgelsen blandt privatkunder. Benchmarket er således baseret på vægtede svar fra kunder i disse pengeinstitutter. Samlet har 36.055 privatkunder deltaget i undersøgelsen.