Selvom det er forskellige distributører, der fylder reklamer og gratisaviser i de danske postkasser, så er det hos Postnord man tilmelder sig ordningen “Nej tak til reklamer” eller Nej Tak til reklamer og ugeaviser.
Postnord oplyser til TV 2, at omkring halvdelen af landets cirka 2,7 millioner husstande har gjort det.
Trods ordningen med Nej tak, så får rigtigt mange, der har frabedt sig reklamer og gratisaviser alligevel fyldt dem i postkassen, viser en undersøgelse, som TV2 Nyhederne er ved at lave.
På en adresse i Løngang kommer der ugentligt- trods et Nej tak – mellem tre og otte eksemplarer af den ene gratisavis i brevsprækken sammen med flere sæt reklamer. Den anden gratsavis kommer der to eksemplarer af.
Ifølge TV2 ønsker mange en ordning, hvor man aktivt skal tilmelde sig reklamer og ugeaviser for at få dem.
Får du også uønskede reklamer og gratisaviser i din postkasse?
Hvad gør du med dem?
Har du en idé til, hvordan man får reklameomdelerne til at respektere Nej Tak-skiltene?