I 2021 leverede SwipBox flere end 10.000 Infinity pakkebokse og indtil videre indikerer antallet af ordrer, at 2022 vil slå sidste års rekord, fordi virksomheden fortsat opleveren stor interesse i deres pakkeboks-løsninger.
På trods af Covid-19 restriktioner og en usikker verdensøkonomi er optimismen stor i Sønderborg-virksomheden SwipBox.
”Vi oplever fortsat en meget stærk vækst, hvor nye partnere kommer ombord, og hvor eksisterende partnere udvider deres pakkeboksnetværk”, siger administrerende direktør i SwipBox, Jens Rom.
En af de nye partnere er Skroutz – den største webshop i Grækenland. Udover at være en ny partner for SwipBox er Skroutz også en helt ny partnertype, idet de ejer kunderejsen helt fra onlinekøb på Skroutz’ eget website til selve leveringen ude ved kunden.
I juni måned afsluttede Skroutz en succesfuld prøveperiode, hvor de testede Infinity pakkebokse på udvalgte lokationer i Grækenland. De er nu er i gang med at rulle løsningen ud til hele Grækenland.
Skroutz er kun én ud af flere partnere, der er i gang med udrulning efter en succesfuld pilotperiode med de batteridrevne pakkebokse.
“Vores Infinity pakkebokse er nu udbredt i 10 lande med 15 af verdens største logistikoperatører og webshops, og vi er i tæt dialog med nye partnere, som er klar til at starte op med vores pakkeboks-løsning”, fortæller Jens Rom i en pressemeddelelse.
Forventningerne for 2022 er højde. Faktisk forventer SwipBox at levere flere end 15.000 pakkebokse – en signifikant stigning sammenlignet med rekordåret 2021, hvor SwipBox leverede 10.000 Infinity pakkebokse.
“Sammenlignet med omsætningen sidste år på dette tidspunkt er vi langt foran”, siger Jens Rom. Ifølge ham skal grunden til den høje forespørgsel findes i SwipBox’ evne til at matche markedets behov og konstant have fokus på at udvikle techprodukter i den bedste kvalitet, der er tilpasset fremtiden.
Det er ingen hemmelighed, at der på globalt plan opleves store udfordringer med at skaffe komponenter til virksomheders produkter. Det oplever SwipBox også.
“Vi har dog formået at sikre de kritiske af vores komponenter og dermed sikre vores produktion. Det betyder, at vi har kunnet leveret til vores partnere– og det vil vi fortsætte med at gøre”, siger Jens Rom.