Analyse viser hvad der kan trække flere turister til Sønderborg-området

5. april 2023 Erhverv Skrevet af: Ole Kæhler

En analyse, som er lavet af et eksternt bureau peger på en række anbefalinger til, hvilke styrkepositioner for turisme, der kan arbejdes videre med, hvordan indsatserne kan implementeres økonomisk og organisatorisk, samt hvordan detailhandlen kan udvikles i et fremadrettet perspektiv.

Det bliver Udvalget for Erhverv og Grøn Vækst orienteret om, når der er møde den 13. april.

Den eksterne leverandør anbefaler, at der fremadrettet fokuseres på de tre styrkepositioner: Kyst og Vand, Seværdigheder samt Kultur og Historie.

Artiklen fortsætter under annoncen

Under hver styrkeposition findes en række unikke steder eller kendetegn, der allerede understøtter disse eller har potentiale til at kunne udvikles. Herunder kan nævnes det kommende Nordborg Resort, Naturpark Nordals, fremtidens Hertugernes Augustenborg, Dybbøl Banke, Gråsten Slot, Den Kongelige Køkkenhave med flere.

Ved at trække flere turister til området, sikres der flere kunder til de lokale butikker.

16. maj 2024 Erhverv, Sønderborg

EU-kroner skal gøre lokale lastbiler og produktionsvirksomheder grønne

16. maj 2024 Erhverv

Lastbilkørsel og virksomhedernes energiforbrug står for en fjerdedel af den CO2-reduktion, som Sønderborgområdet skal have skåretn væk for at blive CO2-neutral i 2029. Den opgave har netop fået en håndsrækning fra EU, der har bevilliget 4,5 millioner kroner til projektet ZERO Industry, som Sønderborg Varme, Better Energy, ProjectZero og Sønderborg Kommune de kommende to år […]

Læs mere...