BMW arbejder sammen med EASV

27. oktober 2015 REGIONALT Skrevet af: Ole Kæhler

Knap 660 studerende fra Erhvervsakademi SydVest får mulighed for at præge fremtidens MINI, når BMW Group og Erhvervsakademi SydVest i samarbejde afholder Innovation Camp. Her skal de studerende komme med deres bud på nye løsninger, som kan hjælpe BMW Group med at udvide markedet for MINI’en.easv

Artiklen fortsætter under annoncen

Moderne biler skal kunne mere end at køre: De skal skabe oplevelser for ejeren. Med dette perspektiv vil BMW Group udvide markedet for MINI’en. BMW er udfordret i kapløbet om specielt de unge bilkunder, og scenarieanalyser viser, at bilen fremover vil miste sin position, som følge af mobiliseringstiltag, som f.eks. dele-biler, skriver EASV i en pressemeddelelse.

Derfor har BMW Group bedt de studerende fra Erhvervsakademi SydVest komme med deres bud på, hvordan MINI fremadrettet skaber oplevelser lige fra det første ønske om at investere i en MINI til personligt brug, værkstedsbesøg og gensalg.

Artiklen fortsætter under annoncen

De studerende skal samtidig overveje, hvordan BMW med moderne teknologier kan skabe biler, så køberen oplever, at han eller hun har designet sin egen bil.

BMW ønsker inspiration til MINI’erbmw

Hos BMW Group er innovation en vigtig del af forretningen, og BMW er derfor interesserede i at få inspiration og få udviklet ideer, der tager udgangspunkt i den unge forbrugers behov. Pedram Faghfouri, som er Product- and Launch Manager for MINI, siger:

Artiklen fortsætter under annoncen

“Vi vil give de studerende mulighed for at være med til at designe fremtidens biler. På Innovation Camp skal de studerende bidrage med konkrete løsninger til udvikling af MINI’en, både med fokus på hardware og software”.

Studerende får uvurderlig erfaring

På Innovation Camp arbejder de studerende med innovationsprocessen fra idé over prototype til indtjeningsmuligheder. Udviklings- og innovationschef ved Erhvervsakademi SydVest, Helene E. Pedersen, forventer et stort udbytte for de studerende. Hun siger:

Artiklen fortsætter under annoncen

“De studerende får praktisk erfaring med innovationsprocessen i forhold til den konkrete udfordring, som BMW  præsenterer dem for. Samtidig får de en fornemmelse for, hvilke krav en virksomhed som BMW Group stiller til deres fremtidige medarbejdere”.

Sidst på dagen skal de studerende præsentere deres ideer, hvor et dommerpanel med bla. BMW Group kårer den bedste idé.

29. april 2024 Erhverv, Nordborg

Sponsoraftale sendte godt 23.000 kroner i kassen hos Nord-Als Boldklub

29. april 2024 Erhverv

Gennem sin sponsoraftale med OK og Kvickly Nordborg får Nord-Als Boldklub et stort beløb til foreningens kasse. Sponsorchecken lyder på hele 23.324,04 kroner. Man kan støtte Nord-Als Boldklub ved at tanke hos Kvickly Nordborg. Det er nemlig OK og forhandleren, der udbetaler pengene til foreningen. ”Sponsoraftalen  har stor betydning for Nord-Als Boldklub. Pengene går altid […]

Læs mere...