I sommermånederne sidste år kunne turister fra ind- og udland få ekstra service under deres ophold i Sønderborg-området i form af 20 dansk-, tysk- og engelsktalende turistservicemedarbejdere iført limegrønne poloer. Nu gentages succesen.
Turisterne kan igen i år besøge turistinformationssteder i Gråsten og Nordborg og have let adgang til turistservice på deres færden rundt i området, når det grønne korps af turistservicemedarbejdere tilbyder deres hjælp.
“Selvom tendensen er øget digitalisering og ændrede vaner, så er den personlige service stadig værdsat, og i Sønderborg-området vil vi praktisere det bedst mulige værtskab for vores turister”, siger Ole Wandahl Stenshøj, formand for Erhvervsudvalget.
Medarbejderne er allerede i fuld gang med at uddanne sig med udgangspunkt i Det Gode Værtskab, og de skal på produktkendskabsture til kommunens største attraktioner for at opleve turismeprodukterne på egen krop.
De fremtidige servicemedarbejdere er primært fleksjobbere og forventes at arbejde mellem 10 og 20 timer om ugen i juli og august.