Kaserne: Åbent brev til Sønderborg Erhvervs- og Turistcenter

2. august 2014 Debat Skrevet af: Ole Kæhler

Åbent brev fra Ulrik Andersen:

Kære Sønderborg Erhvervs- og Turistcenter.

Markedsføring af Sønderborg som attraktiv by for tilflyttere og turister er særdeles vigtig, da vi jo er en del af udkants Danmark. Dagens begivenheder på de sociale medier har tydeligt vist, at den gruppe jeg er medlem af, Ja til Asylcenter i Sønderborg, slet ikke repræsenterer folkestemningen i untitledSønderborg og omegn, da vi kun er ca. 40 medlemmer, og Nej gruppen nærmer sig de 5000 medlemmer. Det er demokratiets spilleregler som jeg fuldt ud respekterer og anerkender.

Sønderborg Erhvervs- og Turistcenter har tidligere nævnt, at man ikke skal male et skønmaleri af egnen, men mere sige

SET-direktør Per Lachenmeier får en liste med udsagn fra sønderborgensere og de kan ifølge skribenten bruges, når der skal trækkes udlændinge til byen. Foto: SET

tingene som de er. Kort sagt, hvad mener det sønderborgske flertal. Jeg har derfor lavet en top 10 over dagens citater fra dagens hurtigst voksende Facebook gruppe, som i kvit og frit kan benytte i kampagner og markedsføring for vores smukke by.

Evt. stavefejl er ikke rettet da det er kopieret direkte fra ja gruppens brugere.

1) Selvfølgelig skal vi ikke hjælpe
2) send dem hjem hele bundet

3) Føj hvor jeg skammer mig over at være fra Sønderborg
4) lad danmark være dansk istedet for det pis!
5) kom nu danmark lade os nu få det skid asyl væk fra dk og især sønderborg og sønderjylland så vi ikke skal plages af dem
6) så er det bare hjem igen. Færdig arbejde
7) jeg vil skide på hvor mange der er kommet til Sverige de har også mere plads
8) kan ikke se at, Dk skal hus alle der ikke gider at bo syd for Italien.
9) Vi vil selv ha den plads på havnen……..
10) DE SKAL JO SELVFØLGELIG HJEM IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gruppen, Ja til asylcenter i Sønderborg, får ud fra gældende demokratiske regler kun 1 ord:

Medmenneskelighed

26. april 2024 Erhverv, Sønderborg

Grønt lys fra Sønderborg Varme til sammenlægning med Broager Fjernvarme

26. april 2024 Erhverv

Billigere fjernvarme til forbrugerne og bedre muligheder for at skabe et grønt fjernvarmenet. Det er et par af gevinsterne ved at sammenlægge Broager Fjernvarmeselskab A.m.b.a. og Sønderborg Fjernvarme A.m.b.a, og bestyrelserne i begge selskaber har netop fået solid opbakning til at fortsætte drøftelserne om sammenlægning. Siden november har Broager Fjernvarmeselskab A.m.b.a. og Sønderborg Fjernvarme A.m.b.a […]