Med flere end 25 års erfaring med undervisning, udvikling og problemløsning i og omkring grundskolen er Rasmus Alenkær en af de mest markante fagprofessionelle på sit område herhjemme.
Med afsæt i erfaringer fra praksis, og med aktuel, teoretisk og forskningsmæssig viden, sætter Rasmus Alenkær fokus på fordele og fald grupper ved at implementere mellemformer i skolens struktur, skriver ADHD-foreningen i Sønderborg, som arbejder på at arrangere fællestransport eller samkørsel til foredraget i Løjt den 10. maj.
Spørgsmålet er, hvordan vi etablerer et system omkring barnet, der peger hen mod – ikke væk fra – fællesskabet.
Og spørgsmålet er endvidere, hvordan vi genererer organisatorisk læring i processen, således at mellemformen understøtter udvikling af god pædagogik, gode relationer og trivsel i børnehøjde.
Foredraget er delt op i to – og første del handler om ADHD og mellemformer
Mellemformer er lige nu et hot emne på den pædagogiske scene. Men hvad er fordelene? Hvad er ulemperne? Og hvad skal man være særligt opmærksom på som forældre og/eller fagprofessionel, hvis mellemformsorganisering tages i brug?
Det sætter Rasmus Alenkær fokus på i et oplæg på ca. 45 minutter
Anden del af foredraget er Børnepsykologi som live-podcast på scenen.
Der optages et afsnit af en podcast børnepsykologi, som efterfølgende gøres offentligt tilgængeligt.
Her vil ADHD foreningens direktør Camilla Lydiksen være gæst sammen med tre personer fra publikummet.
Tilmelding til ADHD Sydjylland mail: [email protected]
Skriv venligst, om det er Sønderborg eller Sydjylland afdeling du/I hører til, i kommentarfeltet.