Alt i alt er Sønderjysk Forsikring tilfreds med årssregnskabet

Frank Abel. Pressefoto
Frank Abel. Pressefoto
24. marts 2023 Erhverv Skrevet af: Redaktion

Med en bruttopræmieindtægt på 782,3 millioner kroner, der indeholder en stigning på 21,2 procent i forhold til 2021 og et forsikringsteknisk overskud på 60,3 millioner, så er der god grund til at være tilfreds med forsikringsdriften. Men 2022 var samtidig et år med udfordringer på de finansielle markeder, og dermed et investeringsresultat, der udgjorde et tab på 57,1 millioner kroner, skriver Sønderjysk Forsikring i en pressemeddelelse

”Med krigen i Ukraine, energikrisen og den stigende inflation har investeringerne i 2022 været svære for alle, også for os. Det blev derfor et år, hvor vi måtte udligne de store udsving på de finansielle markeder med en stærk forsikringsforretning, så vi alligevel præsterede et positivt resultat på bundlinjen. Vi har altid fokus på at kunne balancere vækst og et solidt resultat, og det lykkes vi med igen i 2022, ikke mindst pga. en fornuftig kundeportefølje og en vækst i bruttopræmieindtægter på 21,2 procent”, fortæller adm. direktør Frank Abel, der alt-i-alt er godt tilfreds med årets resultat.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hos Sønderjysk Forsikring blev 2022 året, hvor der blev sat flere tiltag for den gode kundeoplevelse i gang.

”Med den nye selvbetjening og kundeløftet følger også fordele, der skal bidrage til en nemmere og mere tryg hverdag. Eksempler på dette er: Nem og hurtig tilbudsaccept og skadebehandling via Min side – et tilbud om at møde os der hvor det passer kunden bedst, hvad enten det er hjemme i privaten, på telefonen eller online via teams – samt nye fordele som adgang til online lægehjælp via indboforsikringen”, siger Frank Abel.

Artiklen fortsætter under annoncen

Velkonsolideret med positive forventninger for fremtiden

Selskabets egenkapital har en positiv udvikling og udgør efter årets resultat 614,6 millioner kroner. Det giver Sønderjysk Forsikring et solidt kapitalgrundlag, der overstiger kapitalkravet til forsikringsselskaber knap tre gange – og er dermed et godt grundlag for fremtidig udvikling.

”Året 2022 har været et vigtig skridt i vores strategiplan mod 2025. Åbningen af afdelingen i København blev startskuddet på en endnu mere digital fremtid med tidssvarende digitale værktøjer til både kunder og medarbejdere. I 2023 supplerer vi med en afdeling for pris, produkt og analyse, så vi kan agere hurtigere og bedre på kundernes ønsker og adfærdstendenser, alt sammen for at styrke den samlede kundeoplevelse”, siger Frank Abel.

1. maj 2024 Kultur, Nordborg

Kirkeministeriet sender penge til Egen Kirke

1. maj 2024 Kultur

By, Land og Kirkeministeriet sender 74.810 kroner til istandsættelse af Egen Kirke. I alt 16 kirker får i år tilskud fra kirkeistandsættelsesordningen. De øvrige 15 modtagere er placeret over det meste af landet; en kirke på Ærø, to kirker på Fyn, syv kirker i Sydjylland og fem kirker i Midt- og Vestjylland. Nationalmuseet har vurderet […]

Læs mere...